strepp
Någon som kan tipsa mig om företag som säljer Dvd filmer om att odla.Trädgård och krukväxter.
Tacksam för svar..tokfian
strepp
CITAT (strepp @ 30-01-2008, 12:55) *
Någon som kan tipsa mig om företag som säljer Dvd filmer om att odla.Trädgård och krukväxter.
Tacksam för svar..tokfian
Vi söker där DVd filmer där man visar hur förökning går till .,Gärna både inne som uteväxter
Åsa, mälardalen zon 2
Svenska filmer är det nog ont om men söker man på ex. DVD + propagation (förökning) hittar man ex. denna
http://seeds.thompson-morgan.com/uk/en/product/kww2355/1

Man kan även kolla på brittiska sidor som ex. HMV där kan man hitta filmer som ex. How To Grow Vegetables samt Gardening: Flowers & Vegetables.

Royal horticultural society har en onlineshop där man kan hitta instruktionsvideor om odling (hittas under RHS Practical Guides i webbshopen) tyvärr verkar de bara finnas i VHS format, det finns även DVD-skivor men det verkar mera vara inspirationsfilmer och inte instruktionsfilmer. Några av instruktionsfilmerna har jag sett främst de om grönsaker och frukt och de har varit helt OK men man kan ju inte följa instruktioner om såtider exempelvis vi kan inte gå ut och så lök i februari och liknande.
strepp
Tack snälla Åsa för alla svar.Vi ska ha en blomträff och tänkte ha tema med att se på Dvd el video..Tack..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon