Full version: Dålig lukt?
rickardE
Hej finns det någon som vet vad det är som luktar?
Jag har en fråga! Vad är det som luktar som en "spya" ur jorden vintertid? Det är en äng vid vårt hus där det odlats potatis förr i tiden. Platsen ligger fyra mil norr om Rättvik och är annars bara sand. Lukten kan vara riktikt obehaglig i styrka.
Om ni vet och vill svara är jag mycket tacksam!
Vänlig hälsning
Rickard Engberg
FURUDALS BRUK
790 70 Furudal

www.furudalsbruk.se
rickard@furudalsbruk.se
tel. 0258-102 10
fax 0258-102 16
Wilmer
Kan det tänkas att det fortfarande växer potatisar där, förvildade? Vårat potatisland luktar spya när potatisarna ruttnat pga potatisbladmögel/röta. Bara en tanke.

W
Limeblossom
Min syrra sa att hon inte kunde vara kvar i hallen på deras dagis när det hade tinat som mest här i dagarna. Det luktade kräk av alla kläder så hon stoppade dom i en påse och barnet fick åka i fleecekläder hem. Kanske samma sak....kanske bara rutten gröda av något slag.Någon annan som har något förslag?
gammelnalle
fel årstid- men liksvamp -stinksvamp luktar ju inte parfym precis....

b
Wilmer
Jag hade dessutom där jag förut bode ett hörn i trädgården som var väldigt blött, där luktade jorden spya emellanåt..
Harvey
Jag har det där det är dåligt dränerat och det ligger multnande löv tex. I somras hade vi schal´ktat en massa jord, det var blött, överallt dör jag grävde stank det tyckte jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon