|
gammelnalle
30-01-2008, 14:23
"våran" Markus_H , har startat en egen hemsida för naturintresserade: "Naturforumet för alla naturintresserade." http://natur.egetforum.se/forum/Kan nog bli intressanta frågor om småkryp och annat otäckt... om bara folk hittar dit. Vad jag förstår är Markus "insektsfreak" och underrubrikerna är lovande: Skalbaggar (Coleoptera) Skinnbaggar & Växtsugare (Hemiptera) Flugor (Diptera) Fjärilar (Lepidoptera) är bara några .... Markus får ju inte själv göra "reklam" här....men jag kan väl få rekommendera en så'nt bra initiativ....? Lycka till Markus!!!! edit: förtydligande av VILKEN Markus....
Lars-Olof Arvids
30-01-2008, 14:33
Det ser mycket intressant ut! Tyvärr fungerar inte min e-post sedan en tid, så jag får vänta lite med att registrera mig.
Olle
CITAT (gammelnalle @ 30-01-2008, 14:23)  "våran" Markus_H , har startat en egen hemsida för naturintresserade: "Naturforumet för alla naturintresserade." http://natur.egetforum.se/forum/Skalbaggar (Coleoptera) Skinnbaggar & Växtsugare (Hemiptera) Flugor (Diptera)  Skämtar bara, jag gillar inte småkryp, men jag älskar naturen går där flera timmar varje dag så jag ska direkt gå in ock titta på hemsidan!!! Lycka till Markus
Fick man göra REKLAM för ett annat forum eller...
jag minns när jag gjorde reklam...
Det får inte du heller göra
Aqvakul
30-01-2008, 15:06
CITAT (abbbe @ 30-01-2008, 15:03)  jag minns när jag gjorde reklam...
Det får inte du heller göra I konsekvensens namn, så bör vi behandla alla lika!
Sailor Pluto
30-01-2008, 15:06
CITAT (gammelnalle @ 30-01-2008, 14:23)  "våran" Markus_H , har startat en egen hemsida för naturintresserade: "Naturforumet för alla naturintresserade." http://natur.egetforum.se/forum/Kan nog bli intressanta frågor om småkryp och annat otäckt... om bara folk hittar dit. Vad jag förstår är Markus "insektsfreak" och underrubrikerna är lovande: Skalbaggar (Coleoptera) Skinnbaggar & Växtsugare (Hemiptera) Flugor (Diptera) Fjärilar (Lepidoptera) är bara några .... Markus får ju inte själv göra "reklam" här....men jag kan väl få rekommendera en så'nt bra initiativ....? Lycka till Markus!!!! edit: förtydligande av VILKEN Markus.... GAMMELNALLE gör "reklam" för Markus nya forum, inte Markus själv...
Lars-Olof Arvids
30-01-2008, 15:07
Observera att Markus inte har skrivit själv i den här tråden. Att skriva att någon annan har gjort något bra, som man själv inte är inblandad i, är väl inte förbjudet? Både jag och andra har tidigare skrivit om andra forum utan att någon har protesterat.
Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-01-2008, 15:33)  Det ser mycket intressant ut! Tyvärr fungerar inte min e-post sedan en tid, så jag får vänta lite med att registrera mig.
Olle http://10minutemail.com/
CITAT (gammelnalle @ 30-01-2008, 14:23)  ---- Markus får ju inte själv göra "reklam" här....men jag kan väl få rekommendera en så'nt bra initiativ....? Lycka till Markus!!!! --- Säger också lycka till!  Hela världen är full av småkryp som man behöver ha namn på.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-01-2008, 15:07)  Observera att Markus inte har skrivit själv i den här tråden. Att skriva att någon annan har gjort något bra, som man själv inte är inblandad i, är väl inte förbjudet? Både jag och andra har tidigare skrivit om andra forum utan att någon har protesterat.
Olle Om du skriver att "Gammelnallen har gjort en jättefin hemsida" är det inte reklam, det är en subjektiv åsikt och för att kunna bedöma saken själva kräver vi förståss en länk i så fall.
ängsvädd
30-01-2008, 15:22
Jättekul  Jag har blivit medlem
*Stintan*
30-01-2008, 15:27
Dessutom är den väl inte kommersiell.
CITAT (Dilara @ 30-01-2008, 14:56)  Fick man göra REKLAM för ett annat forum eller... Jaa, varför skulle man inte få göra det?
vindspel
30-01-2008, 15:37
ängsvädd
30-01-2008, 15:52
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-01-2008, 14:33)  Det ser mycket intressant ut! Tyvärr fungerar inte min e-post sedan en tid, så jag får vänta lite med att registrera mig.
Olle Du kan ju skaffa en hotmailadress tex? Det kan du göra från vilken dator som helst. Vänta inte för länge med att fixa mejlen  Forumet verkar mycket lovande.
CITAT (Berith @ 30-01-2008, 15:34)  Jaa, varför skulle man inte få göra det? Nämen ojj, det visste jag heller inte
Jag anser inte att det är reklam om man hänvisar till en medlems hemsida eller forum.Han/hon ska ja inte säljer något.Jag ska tar mig en titt på sidan,även jag har problem med min Epost,kan ta emot men inte skicka,fast jag har en hotmailadress med.Jag är mycket ute i naturen,visserligen är småkryp inte min avdelning men jag är nyfiken.
Monica i Nässjö
30-01-2008, 21:13
CITAT (abbbe @ 30-01-2008, 18:18)  Nämen ojj, det visste jag heller inte Jo du, stackars Abbbe. Jag brukar säga till mina barn: "Livet är orättvist, det är lika bra ni vänjer er". Kram!
OT... Nu hänger inte jag med, varför skulle man inte få göra reklam för ett annat forum? Det görs ju hela tiden här - t.ex. AoT för att återkomma till ett välkänt forum och ämne här. För att inte nämna alla familjeforum (barn-) och bygg och annat.
För mej är ett tydligt exempel på smygreklam i "kommersiellt syfte" (fast h*n smyger knappast!) Lärkträs reklam i just den tråden i Byggavdelningen. Konstigt att det inlägget får vara kvar...?
Piccante
31-01-2008, 13:10
Det får inte du heller göra Nu gör jag inte reklam för mig själv utan Gammelnalle frågade om han fick tipsa bekanta om forumet. Jag har inte gjort reklam för mig själv. Sen hoppas jag du minns att jag tyckte det var dålig stil att du kritiserades hårt när du skrev om ditt forum med tanke på att många tipsar om egna bloggar, forum m.m i sina egna signaturer fast de egentligen inte får finnas länkar där. så jag hoppas du inte har något emot mig?
*Stintan*
31-01-2008, 13:32
Det får inte du heller göra Det var några gnällspikar som kritiserade att du la ut en länk till ditt forum Abbe. Jag tillhörde inte dom, tvärt om. Tyvärr är det alltid några som ska peta i allt och ha negativa synpunkter. Det står i forumreglerna vilken typ av reklam som inte är tillåtet och är man osäker så kan man alltid kontakta forumvärdarna för att kolla om det är ok. Att man länkar eller på annat sätt gör reklam till/för ett annat forum/sida kan jag personligen inte se som något otillåtet så länge det inte handlar om att man gör det för egen ekonomisk vinning. Fins det tveksamheter så tycker jag att man ska kolla upp det med forumvärdarna innan man kritiserar så får dom avgöra. Jag har själv tidigare gjort reklam för t.ex. handarbetsforum och förstår inte vad som skulle kunna vara fel med det.
Aqvakul
31-01-2008, 13:33
Lycka till Markus med ditt forum!
Jag har inga problem med det eftersom jag tillhörde dem som försvarade Abbes lilla forum. Däremot är det väl lite knepigt för dem som var jättekritiska då, men väldigt positiva nu.
Fö anser jag att detta är en fråga för forumägarna.
gammelnalle
31-01-2008, 13:57
Snälla rara ni....
OM jag har gjort fel så skäll på MIG!!!! Jag trodde aldrig en sån form av "tips" kunde bli föremål för gräl...
Skjut inte på Markus, han har inte bett mig om att skriva. Och hans forum är, såvitt jag kan se, totalt okomersiell, utan drivs av ett brinnande intresse. Och Markus har ju verkligen visat prov på att han inte är den som förhäver sig!!!!
Jag tar fulla ansvaret för att ha tipsat er., Och om forumvärdarna anser att jag handlat fel, skall jag givetvis ta bort mina inlägg. Och acceptera OM de vill ta bort tråden. Jag anser nog att det är en VISS SKILLNAD om man gör reklam för något komersiellt och/eller om det gynnar ens egen person (eller närstående) .
MEN tills dess (att forumvärdarna ingriper i någon form) ser jag inte att jag har gjort fel.
Vänligen, Björn
*Stintan*
31-01-2008, 14:14
 Tycker inte alls att du gjort något fel!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|