laluna
Har ett plommonträd på tomten som har varit sjukt sen vi flyttade in här för 3 år sedan. Det kommer frukter på men dom skrumpnar ihop. Förra året kapade vi alla grenar som såg sjuka ut och då fick vi för första gången smaka plommon blev kanske 3 stycken. Vet inte hur gammalt det är men det är vuxet iallafall smile.gif
Dör trädet om vi klipper av alla kvistar och behåller grenarna? Oj vad konstig beskrivning smile.gif hoppas ni förstod hur jag menade smile.gif Har sätt att andra klipper sina träd så men vet ju inte vad det är för typ av träd smile.gif När jag har läst här inne förstår jag det som att plommon är känsliga.

Karolina
KURT
Det låter som pungsjuka, och vad jag vet så kan man nog inte göra så mycket mer än att försöka plocka bort angripen frukt. På sikt bör ni nog välja en plommonsort som är mindre mottaglig för pungsjuka

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...f=17&t=7579
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon