|
Full version: Nu gäller det
Håll tummar, tassar och tår för Ikaros på söndag.
Dags igen. Ska hålla alla tummar och tassar här
*håller både tummar och tassar* Mvh Fenja
Här hemma håller vi både tummar och tassar för er.
LindaLunda
31-01-2008, 15:45
Slår knutar på katternas svansar... duger det???? Kanske knyter jag ihop dem..... Linda
dicentra
31-01-2008, 16:49
Vet inte varför jag skall hålla tummarna.............men gör det änndå!!!
LindaLunda
31-01-2008, 17:46
CITAT (dicentra @ 31-01-2008, 16:49)  Vet inte varför jag skall hålla tummarna.............men gör det änndå!!!  Inte jag heller.. men det kan var kul ... ändå! Linda
Han ska ju ha sista CACIB till Internationell Champion. De två första tog han för två veckor sedan i Finland. Heja Ikaros
CITAT (MariaS @ 31-01-2008, 17:51)  Han ska ju ha sista CACIB till Internationell Champion. De två första tog han för två veckor sedan i Finland. Heja Ikaros  OJ!Jag får verkligen önska lycka till och håller både tummar och tår
Snöflinga
31-01-2008, 22:54
Önskar er verkligen Lycka Till  Tummar, tassar och tår hålles stenhårt
Anki på Öland
31-01-2008, 23:50
Klart vi håller tummarna!! Anki
CITAT (MariaS @ 31-01-2008, 17:51)  Han ska ju ha sista CACIB till Internationell Champion. De två första tog han för två veckor sedan i Finland. Huuuuuu........jag vågar inte ens nämna orsaken..... Förmodligen är det här tillfället "the one and only" av olika skäl.
NU blir vi ju jättenyfikna Kathy?!! Men oroa dig inte, det är väl klart att det går bra! Mvh Fenja
Det är klart att ulltotten klarar sig! Med alla dessa tummar bakom er....
CITAT (MariaS @ 01-02-2008, 11:47)  Det är klart att ulltotten klarar sig! Med alla dessa tummar bakom er.... Vågar nästan inte hoppas....
Jag håller tummarna jag med!
Tassar & Tummar hårt knutna, lycka till!!!
Nu har vi badat katter klart.  Fönat fuktig päls torr så att tussarna yrde i köket. (ska snart städa...)Nu pustar matte och husse ut medans det glider runt två fluffiga varelser här och ser ut som om de ägde världen. Festligt, men de blir väldigt keliga efter en sån här badprocedur. Kan det bero på att man har tvättat bort allt av deras egna doft och de vill försäkra oss om att de är samma katter fortfarande, som innan badet?
CITAT (Kathy @ 02-02-2008, 16:47)  Nu har vi badat katter klart.  Fönat fuktig päls torr så att tussarna yrde i köket. (ska snart städa...)Nu pustar matte och husse ut medans det glider runt två fluffiga varelser här och ser ut som om de ägde världen. Festligt, men de blir väldigt keliga efter en sån här badprocedur. Kan det bero på att man har tvättat bort allt av deras egna doft och de vill försäkra oss om att de är samma katter fortfarande, som innan badet? kan vara så ja... klart han får sitt championat.... håller allt det går här med
CITAT (Kathy @ 02-02-2008, 16:47)  Nu har vi badat katter klart.  Fönat fuktig päls torr så att tussarna yrde i köket. (ska snart städa...)Nu pustar matte och husse ut medans det glider runt två fluffiga varelser här och ser ut som om de ägde världen. Festligt, men de blir väldigt keliga efter en sån här badprocedur. Kan det bero på att man har tvättat bort allt av deras egna doft och de vill försäkra oss om att de är samma katter fortfarande, som innan badet? Jag hade en Colourpoint-hona en gång i tiden, som efter bad och fön gick på tå. Där fick man minsann inte röra något förrän utställningen var över! Det var precis som om hon viste vad som stod på tur. Hon gillade dessutom att bli badad. Hoppade alltid i badkaret självmant och spatserde fram och tillbaka framför fönen själv! Lustiga katter...
Nu är vi hemma igen. Hugo fick sitt första CAP och det är vi riktigt stolta över. På morgonen såg det ut som om Ikaros var ensam i sin klass och inte förrän vid domarbedömningen fick vi reda på att det hade tillkommit en annan bruntabbykille. Den kissen hade blivit klassändrad under veckan eftersom han hade blivit Champion på NERK i helgen och de hade inte hunnit få med något tilläggsblad i katalogen. Ikaros fick en bra bedömning men blev Ex 2 denna gång, vilket var helt schysst för den andra kissen var väldigt fin och förtjänade sitt CACIB. Vi stötte även på gamla bekantingar vilket vi inte hade räknat med. Jag gick i en av burgångarna och tittade hastigt åt höger, där stod det en tjej och borstade sin katt. När jag passerade henne så höjde hon katten till näshöjd och gömde halva ansiktet i kattens päls. Det enda man kunde skymta var hennes ögon och luggen. Först efteråt slog det mig att det måste ha varit "vår" gamla uppfödare. Hennes uppträdande var en aning märkligt, dock. Nåja, vi träffade på några andra istället som vi inte sett på ett tag, så det blev ett glatt återseende.
Inte för jag förstår vad han fick, men är ni stolta var det ju något bra! Tjejen kankse inte såg dig och fick akut behov av att sniffa pissen på magen? Din pisse är i alla fall URSÖT.
Det hade ju förståss varit kul om Ikaros fått sin titel, men det var liksom fair play. CITAT (Wilmer @ 03-02-2008, 20:54)  .......//........Tjejen kankse inte såg dig och fick akut behov av att sniffa pissen på magen?  ....//.........  Ja, så kan man också se det.
Ni kommer igen nästa gång så klart! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 03-02-2008, 21:57)  Ni kommer igen nästa gång så klart! Mvh Fenja Ja....vi får se om det blir någon mer gång.
CITAT (Kathy @ 03-02-2008, 21:58)  Ja....vi får se om det blir någon mer gång. jo...du får fortsätta tills han fått det sista ialla fall det kommer nästa gång ska du se
CITAT (pejori @ 03-02-2008, 22:03)  jo...du får fortsätta tills han fått det sista ialla fall..//.......... Det finns vissa omständigheter i det som krånglar till det.
CITAT (Kathy @ 03-02-2008, 22:23)  Det finns vissa omständigheter i det som krånglar till det. förstår det....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|