Full version: Nu gäller det
Kathy

Håll tummar, tassar och tår för Ikaros på söndag. sos.gif
MariaS
Dags igen. Ska hålla alla tummar och tassar här
Fenja
*håller både tummar och tassar* wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
pimpim
Här hemma håller vi både tummar och tassar för er.
LindaLunda
Slår knutar på katternas svansar... duger det???? Kanske knyter jag ihop dem.....
Linda
dicentra
Vet inte varför jag skall hålla tummarna.............men gör det änndå!!! giggle.gif
LindaLunda
CITAT (dicentra @ 31-01-2008, 16:49) *
Vet inte varför jag skall hålla tummarna.............men gör det änndå!!! giggle.gif

Inte jag heller.. men det kan var kul ... ändå!
Linda

MariaS
Han ska ju ha sista CACIB till Internationell Champion. De två första tog han för två veckor sedan i Finland.

Heja Ikaros yaay.gif
storm
CITAT (MariaS @ 31-01-2008, 17:51) *
Han ska ju ha sista CACIB till Internationell Champion. De två första tog han för två veckor sedan i Finland.

Heja Ikaros yaay.gif

OJ!Jag får verkligen önska lycka till och håller både tummar och tår tummenupp.gif
Anma
Håller tummarna!!
Snöflinga
Önskar er verkligen Lycka Till smiley_small_hug.gif Tummar, tassar och tår hålles stenhårt wub.gif
Anki på Öland
Klart vi håller tummarna!!
Anki
Kathy
CITAT (MariaS @ 31-01-2008, 17:51) *

Huuuuuu........jag vågar inte ens nämna orsaken..... ninja.gif
Förmodligen är det här tillfället "the one and only" av olika skäl.
Fenja
NU blir vi ju jättenyfikna Kathy?!! Men oroa dig inte, det är väl klart att det går bra! wub.gif
Mvh
Fenja
MariaS
Det är klart att ulltotten klarar sig! Med alla dessa tummar bakom er....
Kathy
CITAT (MariaS @ 01-02-2008, 11:47) *
Det är klart att ulltotten klarar sig! Med alla dessa tummar bakom er....

Vågar nästan inte hoppas....
yenny
Jag håller tummarna jag med! tummenupp.gif
Azola
Tassar & Tummar hårt knutna, lycka till!!! tummenupp.gif kram1.gif
Kathy
Nu har vi badat katter klart.
Fönat fuktig päls torr så att tussarna yrde i köket. (ska snart städa...)
Nu pustar matte och husse ut medans det glider runt två fluffiga varelser här och ser ut som om de ägde världen. Festligt, men de blir väldigt keliga efter en sån här badprocedur.
Kan det bero på att man har tvättat bort allt av deras egna doft och de vill försäkra oss om att de är samma katter fortfarande, som innan badet?
pejori
CITAT (Kathy @ 02-02-2008, 16:47) *
Nu pustar matte och husse ut medans det glider runt två fluffiga varelser här och ser ut som om de ägde världen. Festligt, men de blir väldigt keliga efter en sån här badprocedur.
Kan det bero på att man har tvättat bort allt av deras egna doft och de vill försäkra oss om att de är samma katter fortfarande, som innan badet?

kan vara så ja...
klart han får sitt championat....
håller allt det går här med tummenupp.gif
MariaS
CITAT (Kathy @ 02-02-2008, 16:47) *

Jag hade en Colourpoint-hona en gång i tiden, som efter bad och fön gick på tå. Där fick man minsann inte röra något förrän utställningen var över! Det var precis som om hon viste vad som stod på tur.
Hon gillade dessutom att bli badad. Hoppade alltid i badkaret självmant och spatserde fram och tillbaka framför fönen själv!
Lustiga katter...
Kathy

Nu är vi hemma igen.

Hugo fick sitt första CAP och det är vi riktigt stolta över.

På morgonen såg det ut som om Ikaros var ensam i sin klass och inte förrän vid domarbedömningen fick vi reda på att det hade tillkommit en annan bruntabbykille. Den kissen hade blivit klassändrad under veckan eftersom han hade blivit Champion på NERK i helgen och de hade inte hunnit få med något tilläggsblad i katalogen.
Ikaros fick en bra bedömning men blev Ex 2 denna gång, vilket var helt schysst för den andra kissen var väldigt fin och förtjänade sitt CACIB. wub.gif

Vi stötte även på gamla bekantingar vilket vi inte hade räknat med. Jag gick i en av burgångarna och tittade hastigt åt höger, där stod det en tjej och borstade sin katt. När jag passerade henne så höjde hon katten till näshöjd och gömde halva ansiktet i kattens päls. Det enda man kunde skymta var hennes ögon och luggen.
Först efteråt slog det mig att det måste ha varit "vår" gamla uppfödare. Hennes uppträdande var en aning märkligt, dock.
Nåja, vi träffade på några andra istället som vi inte sett på ett tag, så det blev ett glatt återseende.
Wilmer
yaay.gif blomma.gif

Inte för jag förstår vad han fick, men är ni stolta var det ju något bra!

Tjejen kankse inte såg dig och fick akut behov av att sniffa pissen på magen? happy.gif

Din pisse är i alla fall URSÖT.
Kathy

Det hade ju förståss varit kul om Ikaros fått sin titel, men det var liksom fair play.

CITAT (Wilmer @ 03-02-2008, 20:54) *
yaay.gif blomma.gif
.......//........Tjejen kankse inte såg dig och fick akut behov av att sniffa pissen på magen? happy.gif ....//.........

laugh.gif Ja, så kan man också se det. yaay.gif
Fenja
Ni kommer igen nästa gång så klart! wub.gif
Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Fenja @ 03-02-2008, 21:57) *
Ni kommer igen nästa gång så klart! wub.gif
Mvh
Fenja

Ja....vi får se om det blir någon mer gång.
pejori
CITAT (Kathy @ 03-02-2008, 21:58) *
Ja....vi får se om det blir någon mer gång.

jo...du får fortsätta tills han fått det sista ialla fall tummenupp.gif
det kommer nästa gång ska du se trostar.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 03-02-2008, 22:03) *
jo...du får fortsätta tills han fått det sista ialla fall..//..........

Det finns vissa omständigheter i det som krånglar till det.
pejori
CITAT (Kathy @ 03-02-2008, 22:23) *
Det finns vissa omständigheter i det som krånglar till det.

förstår det.... trostar.gif trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon