|
Vad tycker ni om TV4 humor(?)serie " Hjälp"? Jag trodde det skulle räcka med en säsong...men så är det dags igen.
Anki på Öland
31-01-2008, 11:14
Har inte sett något avsnitt och tänker inte se något heller. Gillar inte alls det gänget! Kan inte säga att jag tycker dom är roliga på något sätt. ANki
Har aldrig hört talas om det förut.  Och kommer säkert inte att se det nu heller.
CITAT (Berith @ 31-01-2008, 11:23)  Har aldrig hört talas om det förut.  ...//........ Grattis!
*Stintan*
31-01-2008, 11:37
Vad är det för typer?
CITAT (Stintan43 @ 31-01-2008, 11:37)  Vad är det för typer? Klicka på länken så ser du hela rollistan.
CITAT (Kathy @ 31-01-2008, 11:26)  Grattis!   Jag blir lika förvånad varje gång nån pratar om nån TV-serie dom sett och jag aldrig hört talas om. Nu kollade jag länken ovan och där stod ju att den sänds 21.30. Antagligen därför som jag inte lagt märke till den, det finns säkert nåt annat jag kollar på då. Morden i Midsomer kl. 22 till exempel?
CITAT (Berith @ 31-01-2008, 11:42)  ...//.... Morden i Midsomer kl. 22 till exempel?  Ett bättre val. De som bl.a är med är Robert Gustafsson och Stina Ekblad. Men det betyder inte att humorserien är bra på något sätt. Jag tror jag såg ett avsnitt förra säsongen och tyckte det var obegripligt att TV köper in sån smörja. Det räcker visst bara med några namn för att sälja? Trodde aldrig det skulle bli en säsong till. Vore ju kul att höra om det finns någon som tycker den är bra.
Lilla Birka
31-01-2008, 11:51
Inte heller hört talas om den! Och som det låter här verkar det inte som om jag gått miste om något. Jag håller med, det finns för mycket av program där det verkar som det viktigaste är att programmakarna har kul!
Var det inte den serien det skrevs om som det verkliga bottennappet. Då sänder man en fortsättning........lyssna på folket....hm.
Såg inte serien men läste om den i AB.
Piccante
31-01-2008, 13:05
Förstod mig inte på den serien tyvärr.
Sketcher från "Hjälp": Lars-Magnus hos terapeuten. Örjan övar på humörkontroll. ...som sagt...
*Stintan*
31-01-2008, 14:09
Vem sjutton har tid me sånt när Odla finns??? Skämt åsido så är jag nog väldigt seg numera. Det kan ta två år innan jag fattar vitsen. Dessutom hatar jag program där man hör en massa gapskratt i bakgrunden. Blir programmet roligare för att det sitter en publik och skrattar (antagligen på order från någon i tv-teamet). Faktiskt så blir det mindre och mindre tv-tittande för min del.
CITAT (Kathy @ 31-01-2008, 10:31)  Vad tycker ni om TV4 humor(?)serie " Hjälp"? Jag trodde det skulle räcka med en säsong...men så är det dags igen.  Om den tycker jag inte.. Såg första avsnittet på första säsongen - det räckte.
sqrulan
31-01-2008, 16:06
 Det ska jag kolla på,minns inte att jag har sett det förr.Hoppas att det är kul!
Lady Hamilton
31-01-2008, 17:48
Även jag tycker att Hjälp är kul  och kommer med glädje att se de nya avsnitten
Jag har inte sett programmet förut men jag ska absolut titta denna omgång,jag bara älskar Sissela Kyle.
niklaswik
31-01-2008, 20:29
CITAT (Kathy @ 31-01-2008, 11:47)  Vore ju kul att höra om det finns någon som tycker den är bra. Värm upp läpparna för ett leende då (det vore ju kul), för här finns en.  Har alltid varit svag för "omogen" humor så Hjälp gillade jag.  Inte så att jag satt klistrad och släppte allt annat men om jag råkade se att det var så fortsatte jag titta. Kan villigt erkänna att mycket var rätt dåligt men en stor favoritscen är när Felix Herngrens "gubbe" (som jag inte minns vad han hette) ska försöka "komma ut" som heterosexuell för sin familj och dom tycker det är sjukt.
CITAT (niklaswik @ 31-01-2008, 20:29)  Kan villigt erkänna att mycket var rätt dåligt men en stor favoritscen är när Felix Herngrens "gubbe" (som jag inte minns vad han hette) ska försöka "komma ut" som heterosexuell för sin familj och dom tycker det är sjukt.  Benjamin "kommer ut"
Ja, då finns det en publik för "Hjälp" om än en liten skara. Själv hoppar jag gladeligen över de nya avsnitten.
En tittare till här...skrattar bara jag ser "påan" om att det ska börja igen.  Edit: Min sambo brukar påpeka min sjuka humor..Ett riktigt lågvattenmärke i hans ögon sett- men som får mej att nästan trilla av stolen, är när Papi Raul (Felix Herngren) står på köksbänken brer en smörgås med tårna! Däremot Nilecity galna typer tycker vi båda om.
CITAT (Kathy @ 31-01-2008, 11:47)  Ett bättre val. De som bl.a är med är Robert Gustafsson och Stina Ekblad. Men det betyder inte att humorserien är bra på något sätt. Jag tror jag såg ett avsnitt förra säsongen och tyckte det var obegripligt att TV köper in sån smörja. Det räcker visst bara med några namn för att sälja? Trodde aldrig det skulle bli en säsong till. --- Stina Ekblad...? Jag har aldrig uppfattat henne som komiker.  Neej, det blir Midsomer ikväll igen.
*Ulrica*
01-02-2008, 09:50
Åh! Kul att det kommer mera! Här hemma skrattar vi så vi gråter. Fast jag tycker att Lars-Magnus är liiite på gränsen, när han sölar ner hela sin omgivning... då vågar jag nästan inte titta... men scenen när Benjamin ska ha modevisning och Tito ligger i soffan endast iförd turkosa string är helt sjukt rolig! Den enda jag inte tycker är rolig alls är faktiskt Robert Gustavsson, han brukar ju vara vansinnigt rolig men i Hjälp är han helt urtråkig tycker jag...
CITAT (Kathy @ 01-02-2008, 00:18)  Ja, då finns det en publik för "Hjälp" om än en liten skara. Själv hoppar jag gladeligen över de nya avsnitten.  För mig räckte det att se "påan" så den ska jag inte se.
Nu håller den på för fullt, och jag bara ääälskar den
CITAT (Bettis @ 01-02-2008, 10:05)  För mig räckte det att se "påan" så den ska jag inte se. samma här...utnytjar tiden till kvällsrastning och kaffekokning istället
Filippa Bark är suverän som receptionist. *låg dubbelt*
Monica i Nässjö
01-02-2008, 22:30
Nu var jag ju bara tvungen att kolla efter allt ni skrivit och den var helt underbar. Precis min typ av "sjuk" humor  .
Piccante
01-02-2008, 22:52
Får ändra mig o erkänna att denna säsongen var bättre.
Satt på akuten och tittade, skrattade läppen av mig flera gånger! Sjuklingen var det inte heller någon fara med... (Skönt!)
niklaswik
02-02-2008, 10:58
CITAT (Boxer @ 31-01-2008, 21:44)  Tack!! Åh helt underbart, skönt att få sig ett gott skratt så här på morgonen. (eller förmiddag kanske..)
Jill-Ulrika
02-02-2008, 11:11
Jag garvade gott när en konflikträdd optimist spelad av felix herngren vaknar upp med ett nytt kön. Läkaren är utom sig "hur kunde det här gå till" herngren tröstar, vill inte vara till besvär och försöker se det hela positivt, "ja, men jag tycker nog att det kan vara lite spännande..."
Nu börjar det igen!
CITAT (Boxer @ 08-02-2008, 21:30)  Nu börjar det igen!  ...........Och vi har bytt kanal.
sqrulan
09-02-2008, 12:19
 Jag blev faktiskt besviken på deras humor,kommer nog inte att se dom i fortsättningen,synd för jag gillar lite sjuk humor.Pang i bygget ,Out of practice, Will och Grace,Christine och så finns det många bra komedier på BBC-Prime är några av dom som jag brukar kolla på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|