Jag är så fräck att jag dyker opp på forumet just för denna speciella fråga: Vad för typ av kompost ska vi köpa hem till oss? Googlar mig runt på Internet men blir alldeles surrig i huvudet för jag vet faktiskt inte vad som blir bäst för oss. Vi bor i Norge så jag måste också ta höjd för de förhållandena (godkännande kanske man måste ha av myndigheter tex?). Så här ser det ut hos oss:
Vi är 4 personer i hushållet och vill gärna kompostera även matavfall (utesluter det bruk av kallkompost tex?). Vill gärna ha det naturligt och det gör inget att det kanske tar lång tid med förmultning bara det blir bra i slutändan. Har läst någonstans att varmkomposter oftast måste efterkomposteras och det låter inte som något jag (vi?) vill tillbringa extra arbetskraft på. Kan därför gärna hellre köpa tex en kallkompost med två avdelningar som tar lite mer tid på sig men som i lugn och ro får ligga och processera det den ska göra. Får man ha det till matavfall så tänker jag att en lagom stor kallkompost med nät under (finns det sådana?

Eh, är det någon som har förslag så blir jag glad,