Maria82a
Hej!

Är det någon som köpt skäggiris från bakkers sortiment och alla plantor har växt? Jag funderar att köpa 3 olika färger. Jag har tidigare köpt av dom. Och löjtnantshjärtan och dagliljorna var då i bra kvalite, alla grodde. Står att dom är härdiga till zon 6-7. Då går dom att odla här uppe i zon 7 då.

kompiskram.gif
MariaS
Min erfarenhet av Bakker är att just lökar och knölar är av god kvalitet. Sämre med plantor från dem.
Jag har köpt det blandade paketet med just skäggirisar från Bakker. Alla lever fortfarande!
LindaLunda
Hmm blev det rätt sorter då Maria? Min svärmor köpte därifrån för måååånga år sedan . Ett paket med rosor och det skulle var ex. antal olika en av varje färg.... alla var röda utom en som var gul... hon blev mycket besviken.
Hur mår Arthyrr?
Linda
MariaS
CITAT (LindaLunda @ 31-01-2008, 15:00) *
Hmm blev det rätt sorter då Maria? Min svärmor köpte därifrån för måååånga år sedan . Ett paket med rosor och det skulle var ex. antal olika en av varje färg.... alla var röda utom en som var gul... hon blev mycket besviken.
Hur mår Arthyrr?
Linda

Lökar och knölar har alltid varit riktiga. Däremot köpte jag rhododendron som inte alls var vad de skulle. Altså lökar och knölar OK och växter inte OK från Bakker.

Arthyrr håller fortfarande efter katterna och husse. Annars har han lugnat ner sig. Jag informerade honom om att han ska skrämma bort sorken istället när han kommer ut...
rolf i re
Jeg har handlet endel hos bakker. Både løker, knoller og planter. Har fått bra kvalitet hver gang. Ser at endel er misfornøyde, men det er ikke jeg. Bare pass på å skrive når du vil ha det levert. Glemte det en gang og da tok det lang tid. rolleyes.gif
berrabus
Hmmm..
Brukar inte vara gnällig och klagar inte men bakker är inget att ha..
Har som du köpt minst 25 irisar under 3 år och 1 EN har hitils blommat... Medan andra irisar jag inhandlat och som står på samma plats är urfina!
SEN gå inte på deras kvalitets garanti att du får pengar eller nya knölar.. ar fått bråka enormt med dom och fortfarande har inget hänt. Slutade med jag skrev till deras VD i holland för ett år sen och har fortfarande inte fått något som helst svar.
SEN så köpte jag blandade färger av begonia ,alla röda utom en vit och en enkelblommig rosa..
Vissa verkar ha jätte tur andra inte.. Ge dem en tjans, kanske du blir trevligt bemött och får bra produkter! avgör själv! så lyssna inte på de hundratals missnöjda kunder och de som skriver sådana här klagobrev!! wink.gif
lycka till!
Bilbo i Trollbäcken
Jag handlar plantor gärna i plantskolor men också hos bland annat Bakker.

Jag har bara bra erfarenheter. Det är som någon säger ovan att knölar och lökar är säkrare än plantor som jag ett par gånger fått hem döda. Däremot förstår jag inte problemen Berrabus har med reklammationer? Dom har alltid varit super schyssta och skickat nytt eller ersatt kostnaden. Jag har hittat riktiga rariteter hos Bakker av bland annat, Pion, Skäggiris, samt Tulpaner och många Dahlior och Begonia.

Enda negativa erfarenheten jag har är att deras texter är så töntigt utformade och verkar vara direkt översatta från Nederländska typ "Köp denna rara lilla vän till planta" Jadda, jadda. Gillar inte tönt språk när man pratar växter :-)

Som sagt, nöjd kund till bland annat Bakker sedan 7 år tillbaka.
Juli S
Köpte olika sorter tulpaner från Bakker, alla var fel, vissa blommade inte heller thumbdown.gif , jag ringde dit och fick nya lökar, men av samma sorter... Jag blev besviken 2 gånger, eftersom det enda som stämmde i beställningen var färger, men inte sorter! crying.gif

Bilbo i Trollbäcken
Hej Juli,

Jag får ofta fel färg på lökar och växter också hon plantskolor tyvärr. Jag brukar handla hos Bakker två ggr per år och har gjort det i 7 år. Mest för jag gillar att få paket och sedan är jag en "sucker" för presenter och sånt :-) Man brukar ju får en gåva.

Handlar dels vårlökar och sedan sommarlökar men oxså plantor. Satte 500 tulpaner förra året från Bakker och den prakt som min trädgård hade i våras var nästan overklig.

Jag vill tillägga att de flesta av mina växter handlar jag annars på handelsträdgårdar som Zetas och Skarpnäcks handelsträdgård. Dom är riktigt bra här i Stockholmsområdet.
Sussgirl
Hej!

Jag köpte irisknölar från Bakker förra året (Edith Woolford) och 2 av 3 lever.
Tror det var någon av mina katter som grävde upp en.
Så det är bara att testa dom är ganska billiga på sina irisar.

Mvh Susanne
Blomstersmurfen
CITAT (Bilbo i Trollbäcken @ 17-02-2008, 10:31) *
Hej Juli,

Jag får ofta fel färg på lökar och växter också hon plantskolor tyvärr. Jag brukar handla hos Bakker två ggr per år och har gjort det i 7 år. Mest för jag gillar att få paket och sedan är jag en "sucker" för presenter och sånt :-) Man brukar ju får en gåva.

Handlar dels vårlökar och sedan sommarlökar men oxså plantor. Satte 500 tulpaner förra året från Bakker och den prakt som min trädgård hade i våras var nästan overklig.

Jag vill tillägga att de flesta av mina växter handlar jag annars på handelsträdgårdar som Zetas och Skarpnäcks handelsträdgård. Dom är riktigt bra här i Stockholmsområdet.

Men Bilbo, var är albumbilderna???

Vi vill se!!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon