1219
I min tre år gamla gräsmatta har jag efter några år lyckats plocka bort nästan alla ogräs utom grodbladen. Har någon något tipps eller är kemi ena lösningen?
Navåsarn
Samma här sad.gif Finns det verkligen ingen på detta forum som vet vad man kan göra åt grodblad unsure.gif
Eller ska man vara glad att man har dom... sad.gif
Kanske nån som har tips vad man ska använda dom till rolleyes.gif

He he ,nu har man ju kommit på hur smyilisarna funkar...

Sommarhälsningar,
Navåsarn. laugh.gif
Betty
CITAT (Navåsarn @ 18-08-2003, 20:17)
Kanske nån som har tips vad man ska använda dom till rolleyes.gif

Krossa groblad och badda på insektsbett, det lindrar klådan!
Mariann
Utmärkta på skoskav! Vid andra sår också. Krossa dom och lägg på såret o linda om, läker snabbt som attan!
Gossen Ruda
Använd Stroller combi eller rensa, rensa, rensa, rensa, rensa.... Låt framför allt inte dom smådj...arna att gå i frö.
ÅsaF
Jag har inte riktigt fått kläm på namnet. Heter det Grodblad eller Groblad? unsure.gif
nina L
Enligt floran i färg heter den Groblad Plantágo major.
ÅsaF
CITAT (nina L @ 19-08-2003, 09:00)
Enligt floran i färg heter den Groblad Plantágo major.

Ok. Tack för upplysningen. Då ska jag säga Groblad i fortsättningen. smile.gif
Hannele
Jag har också alltid sagt grodblad, men jag döper om så mycket annat också... rolleyes.gif

Grobald är toppen mot geting- och bistick; gnid badet mot bettet, så saften kommer ut.
Både smärtan och svulnaden försvinner!
ÅsaF
CITAT (Hannele @ 19-08-2003, 12:15)
Jag har också alltid sagt grodblad, men jag döper om så mycket annat också... rolleyes.gif

Grobald är toppen mot geting- och bistick; gnid badet mot bettet, så saften kommer ut.
Både smärtan och svulnaden försvinner!

Hahaha. Ja nog döper du om. Grobald biggrin.gif Sorry, kunde inte hålla mig. Inget illa ment.
nina L
i ärlighetens namn så har jag också alltid sagt grodblad. Som barn fick jag höra att gro(d)blad var den vita mannens fotspår!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon