Afrodite6177
Vi har precis flyttat in i vårat nya timmer hus biggrin.gif .
Och nu börjar tankarna på trädgården komma fram duh.gif .
Vad tycker ni skulle passa? lägger upp bilder på huset.
Ni kanske vet nått som vi bara måste ha.

Tacksam för alla förslag
ingrid fuxwall
Vilket fint hus!
Måste fråga vad du tycker om för växter
Kajsa
Vackert hus, jag tillåter mig att fantisera på. Tänker mig en gärdesgård eller syrenhäck runt huset, en kastanj och fruktträd på gräsmattorna, en hög humlestör, kaprifol. Blommor tex pioner, aklejor, riddarsporrar, jättevallmo, stormhatt, prästkrage, en örtagård, brandgul lilja, praktlysing, krolliljor och många fler.
Gammaldags rosor, Alba rosor som Maxima, Mme Plantier, Celestial
Gallica rosor, Rosa mundi, Tuscany, Apotekarros officinalis
Frankfurtrosor, Empress Joséphine, Frankfurt
Pimpinellrosor, Staffa, Stanwell Perpetual, Poppius, Single Blush
Och många fler, alla dessa kan man ha långt upp i landet.
MariaS
Ett stenparti med alpiner förstås! Till det huset! wub.gif
kerstin z5-6
definitivt alpiner i stenparti i söder -och likaså gammeldagsrosor syren och iris -lite Tascha Tudor stuk på det huset -låna boken om tasha tudor på bibblan kanske ?
Afrodite6177
Tack så hemsk mycket för alla förslag.
Jag ska slå upp alla förslag och kolla hur blommorna ser ut.
Ska defentivt kolla upp alpiner!

Tack
Afrodite6177
CITAT (ingrid fuxwall @ 31-01-2008, 23:06) *
Vilket fint hus!
Måste fråga vad du tycker om för växter

Kan nog säga att jag tycker om nästan allt,men gillar inte att tusen orlika färger därimot.
Men sånt som även är fint på vinter e ju kul.
Och så gillar jag lite gammaltstuk.
Hoppas det hjälpte lite smile.gif
Harvey
Börja med att plantera häckar och träd. och anlägga gångar och uteplatser. Fruktträd bara måste man ju ha, äpplketräd är ju det finaste som finns under alla årstider. Gran hade passat fint till häck tycker jag.
Litenkikka
oj de finns ju mycke möjligheter med den tomten. de är ju bara att börja först och främst har ni mycke sten eller tillgång till de så gör några fina stenmurar och plantera blommor som växer över eller i med lite dioder som lyser mellan på kvällarna.
riddar sporre eller andra höga växter/blommor vid dörr entren.
de är ju bara att köpa och frossa. skulle vilja se en liten damm framöver angel_not.gif
Afrodite6177
CITAT (Litenkikka @ 02-02-2008, 15:37) *
oj de finns ju mycke möjligheter med den tomten. de är ju bara att börja först och främst har ni mycke sten eller tillgång till de så gör några fina stenmurar och plantera blommor som växer över eller i med lite dioder som lyser mellan på kvällarna.
riddar sporre eller andra höga växter/blommor vid dörr entren.
de är ju bara att köpa och frossa. skulle vilja se en liten damm framöver angel_not.gif

Har faktiskt tänkt mej en liten damm.
Men när det blir e ju en annan sak.
Tack för dom andra förslagen,ska tänka.

catlady
Wow, huset är ju som taget ur en Stephen King-roman! Amerikanskt rustikt mountain home/cattle-ranch. Jag tänker genast HÖGA massiva träd, STORA överdådigt blommande buskar, vilda bär och ojämn terräng. Twin Peaks möter Höstlegender. Romantiskt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon