Full version: Försvunna hundar
Christina i Taxinge~
Vet inte om ni sett denna sida redan, men isåfall kanske det inte gör nåt om ni ser den igen smile.gif

Var-Finns-Min-Hund

Skulle man nånsin tappa bort sin hund, få den stulen eller att den i panik "rymmer" ifrån nån situation kan man alltså publicera efterlysning på den här sidan.
Eller om man råkar hitta en hund! Anmäl det här.

MariaS
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 31-01-2008, 23:19) *
Vet inte om ni sett denna sida redan, men isåfall kanske det inte gör nåt om ni ser den igen smile.gif

Var-Finns-Min-Hund

Skulle man nånsin tappa bort sin hund, få den stulen eller att den i panik "rymmer" ifrån nån situation kan man alltså publicera efterlysning på den här sidan.
Eller om man råkar hitta en hund! Anmäl det här.

Glöm inte att uppdatera ID-märkningen också!
Stod faktiskt så sent som igår med en hund, vars ägere inte ens skickat in ID-märkningen för registrering!
ingrid fuxwall
Tack för tipset!
För några år sedan hittade jag en hund på tomten när jag kom hem. Tog hand om den och ringde polisen. Ägaren hade inte anmällt hunden som försvunnen och den var chippmärkt så jag kunde inte uppge något nummer. Polisen hade inte tid att komma och ta hand om den så de gav mig rådet att låta den ge sig iväg samma väg den kommit - ut på en mycket trafikerad väg.

ingrid
Myosotis
CITAT (ingrid fuxwall @ 31-01-2008, 23:48) *
Polisen hade inte tid att komma och ta hand om den så de gav mig rådet att låta den ge sig iväg samma väg den kommit - ut på en mycket trafikerad väg.

thumbdown.gif
inger1
När jag läser inlägget blir jag alldeles kall.
Minns bara dagarna efer nyårshelgen ett antal år sedan när vi fick ett telefonsamtal från hundpensionatet där vår collie var inakorderad en vecka. Vi hade just kommit hem från Ryssland och fick veta via telefon att vår hund var borta. Panik, panik och åter panik. Vad hundpensionatets ägare kände törs jag inte ens tänka på. Allt slutate dock bra efer tre dagar när min make och pensionatets ägare hittade honom (dumskallen) irrandes i skogen. Detta var inte första ggn. han har försvunnit
När han var 9 mån. försvann han från vår tomt och hittades 3 dagar därefter mitt i vintern med norrlandskyla, (just då -25) helt övertäckt med små iskristaller. Han sov ett helt dygn. Under tiden han sov gick jag igenom honom och fann att hans tassar var illa åtgångna, annars var han ok.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon