Katarina H
Hej på er! Jag känner mig förvirrad av den nya indelningen. Vad som var bra med det förra var att man fick en överblick och nyfiket kunde läsa om saker som man inte tänkt läsa annars. Vad tycker ni är det bästa med den nya varianten? Än så länge tycker jag att det känns splittrat.
Hälsar förvirrad Katarina unsure.gif
Monica M zon 4
Tycker också det känns splittrat! Kul med alla finesser men det ökar inte läsvänligheten eller intresset. I alla fall inte från min sida. Det är väl praktiskt med alla olika avdelningar men samtidigt blir det en väldigt klickande och letande. wacko.gif
Berith
Jättebra! smile.gif Och jag tycker det blir mer ordning och reda när det finns olika avdelningar. Att vi fick en avdelning för småprat är toppen! Då behöver inte ämnen som kan handla om lite vad som helst blandas med de 'naturliga' inläggen och frågorna som i stället hamnar där dom hör hemma.

Nu kan jag hoppa över sånt som ligger lite utanför mina intressen, och behöver inte kolla igenom alla inlägg för att kanske hitta sånt som jag kan ha nytta av. Men när jag inget har att göra läser jag ju dom överhoppade också! blink.gif
Inga från Närke
Tycker det fungerar bra.
Till stor del att det känns rörigt är nog att mycket skrivs i småprat som egentligen skulle skrivas på andra index.
Prydnadsväxter - kan gälla både inne och ute efter vad jag förstår
Träd,buskar,häckar - Det förstår man
Köksträdgården - Kryddväxter, grönsaker o.sv.
Krukodling utomhus - Det förstår man oxå.
Krukväxter inomhus- Det ska handla om våra blommor inne självklart
Förkultivering - Förstår man oxå
Ogräs .... - Gäller ogräs o bekämpning
Växthus - Hur man använder det på bästa sätt så det är klar text
Pallkragar - Förstår man oxå.
Recept - Gäller ju då recept på det man odlar m.m.
Skriver alla under rätt grupp, svarar under rätt grupp så tycker jag det inte är så rörigt. Då behöver man bara titta efter det man är intresserad av eller hur. Skriver sedan alla svar under rätt rubrik oxå så är det lätt att överblicka.
När man lägger in nya frågor så skriver men tydliga rubriker så blir det oxå lättare för andra att se vad det rör sig om.
Småpratet blir ju lite rörigt efter som det är småprat om allt mellan himmel och jord. Inte vara om odling och trädgård och det tycker jag oxå är roligt. Man behöver ju inte alltid prata odling utan andra värdsliga frågor och svar eller?
Någon fin dikt, roliga historier, allvarliga inlägg man vill få upp i ljuset m.m. Sedan om det fattas någon grupp som man tycker skall finnas om andra frågor och andra tycker detsamma så ber man webbmaster lägga in det.
Vi ska ju få ett bildarkiv (fotoalbum) , det är ju oxå bra.
Sedan har du ju prickarna i kuverten som talar om för dig att där har du varit tidigare och tittat.
Blev lite långt men detta är mina synpunkter. Ha en bra dag. biggrin.gif
Fialotta
Hej Alla Glada!!!
Jag tycker det nya forumet är kanonbra!! rolleyes.gif
Blir jätteinspirerad av er andra som kan och vet mer smile.gif
känner att mitt intresse för trädgård ökar mer o mer
när jag läser om era kuliga procekt wub.gif

Kram från en helnöjd medlem smile.gif wub.gif
yla
jag gillar också det här forumet
fast jag va ju inte me i det gamla rolleyes.gif
tycker att de e toppen att kunna kolla o lära av andra
o kasta ut frågor o få svar o sen att kunna bara snacka lite om vasomhelst är också trevligt
tycker jag
kram på alla wub.gif
Louise i Göteborg
Håller helt med Inga.

Tyckte också att det var lite röigt i början men när jag väl hittade bland alla knappar tycker jag det är bättre.

Vi behöver, som Inga sa, ytterligar diciplinera oss beträffande vad som skall in var men för var vecka som går blir det bättre och visst skall vi vara tolleranta när ämnen hamnar fel wub.gif

Prydnadsväxter borde nog hålla sig utomhus, krukväxter inne täcker väl alla innomhusväxter. Vem odlar i sitt stampade jordgolv? unsure.gif Support tycker jag används för lite, denna diskution skulle kanske platsa bättre där ....
Sylvia
Jag tycker också det funkar bra - och Inga sa precis det det handlar om! Inget att tillägga!
Inga från Närke
Hej Katarina H

En sak till som jag glömde. Ser du på kuvertet en prick och vet att du vill titta mera på just detta eller att du svarat.
Kolla längt ut till höger där ser du om det kommit något inlägg efter att du varit inne. Då kan man klicka endast på detta och kommer direkt på sist inskrivan inlägget, sedan är det bara att bläddra uppåt om man vill kolla äldre inlägg.
Hannele
Ibland orkar jag inte kolla alla olika rubriker...
Kanske borde man försöka prenumerera "de nyaste inläggen"??
yla
CITAT (Hannele @ 25-11-2002, 23:02)
Ibland orkar jag inte kolla alla olika rubriker...
Kanske borde man försöka prenumerera "de nyaste inläggen"??

kolla uppe till höger på aktuella inlägg där kan du hålla dej ajour med vad som händer o vad som händer så slipper du leta så mycket wub.gif
uno
Rörigt, obekant med alla nya möjligheter knappar och symboler.
Detta kommer samtidigt som jag försöker lära mig hantera digitalkamera och ett bildredigeringsprogram. Det blir kaotiskt. Jag tror att jag får vila mig med Spindelharpan. Men när jag kommer ikapp då blir jag biggrin.gif
yla
CITAT (uno @ 26-11-2002, 16:15)
Rörigt, obekant med alla nya möjligheter knappar och symboler.
Detta kommer samtidigt som jag försöker lära mig hantera digitalkamera och ett bildredigeringsprogram. Det blir kaotiskt. Jag tror att jag får vila mig med Spindelharpan. Men när jag kommer ikapp då blir jag biggrin.gif

spindelharpan e perfekt som huvudtömmare rolleyes.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Ursäkta en lantis - men VAD är en SPINDELHARPA??? wacko.gif

Jag blir så nyfiken, så nyfiken.... rolleyes.gif
Ina
Världen bästa patiens - med en, två eller fyra färger! Är du heldegig, lägg en enfärgad spindelharpa. Behöver du hjärngympa, lägg en fyrfärgad!
Den finns säkert att hämta hem från nätet om du inte har den gömd nånstans i din "burk" biggrin.gif
Virgo
halloj,

CITAT
Rörigt, obekant med alla nya möjligheter knappar och symboler

Så knepigt är det inte! Cilla har ju lärt sig att lägga in bilder i inläggen tongue.gif , så när du kan din digitalkamera så får vi nog se en massa av dina bilder!
Britt-Marie i Bohuslän
Funkar kanon tycker jag - men vill ha lättare att få med bilder. Snälla webbisar unsure.gif
Sylvia
CITAT (Britt-Marie i Bohuslän @ 26-11-2002, 23:07)
Funkar kanon tycker jag - men vill ha lättare att få med bilder. Snälla webbisar unsure.gif

Ja just vad jag skulle skriva nästan ordagrant... är du tankeläsare??
Mariann
Man hade en annan överblick i förra forumet. Men det är ok. det blir bara lite mer tid som går åt till att hitta det man vill läsa
Sylvia_nn
CITAT (Katarina H @ 24-11-2002, 10:43)
Hej på er! Jag känner mig förvirrad av den nya indelningen. Vad som var bra med det förra var att man fick en överblick och nyfiket kunde läsa om saker som man inte tänkt läsa annars. Vad tycker ni är det bästa med den nya varianten? Än så länge tycker jag att det känns splittrat.
Hälsar förvirrad Katarina unsure.gif

Jag var inte med på det förra forumet, men jag får säga att jag tycker det är förvirrat och krångligt. Man orkar inte läsa igenom alla himla massa trådar och svar wub.gif
Dessutom tycker jag det är förvirrande med alla grejer man kan använda, som storlek och färg på texten, inget fungerar tycker jag.
Ja la in en bild på ett tråd tidigare ikväll, bara det var en prestation, bilden syntes efteråt. Men när jag sedan några timmar senare gick in på forumet igen var bilden borta. blink.gif
Berith
CITAT (Sylvia_nn @ 27-11-2002, 20:09)
Ja la in en bild på ett tråd tidigare ikväll, bara det var en prestation, bilden syntes efteråt. Men när jag sedan några timmar senare gick in på forumet igen var bilden borta. blink.gif

Ibland när bilderna är 'borta' och det bara syns en fyrkant med ett rött kryss kan man högerklicka på krysset och begära 'visa bild'. Din bild på blomman för dagen funkade så! smile.gif (Om det nu var den bilden du menade...)
Inga från Närke
Hej igen
Vi pratar här om rörigt och svårt att hitta. Såg just nu att det finns 3 olika inlägg om katter (som sedan har svar under varje rubrik) istället för att fortsätta på denna tråd som redan fanns. Om vi inte inför deciplin (hur det nu stavas) bättre, då blir det ett himla hoppande från inlägg till inlägg. Även om det är ett nytt inlägg man gör och inte direkt svarar på ett gammalt, men det handlar om samma t.ex. katter kunde man ju spinna vidare på det som finns. Eller vad tycker ni andra?
Lena N
Håller med, det nya forumet är toppen när den första förvirringen gått över och man har orienterat sig. Sedan en spindelharpan en stund före natti, natti. laugh.gif
Berith
CITAT (Lena N @ 27-11-2002, 21:29)
Håller med, det nya forumet är toppen när den första förvirringen gått över och man har orienterat sig. Sedan en spindelharpan en stund före natti, natti. laugh.gif

Vad är spindelharpan mot Forty Thieves! Funkar vilken tid på dygnet som helst!
Lugnande och roande för stressade själar och uppvarvade hjärnor. wub.gif
Helen i Skåne
Jag måste säga att jag tycker bättre om det här forumet eftersom det är indelat i olika grupper och man måste INTE klicka på varje svar för att läsa det. Nu kommer alla svaren i en lång rad där man kan scrolla, MYCKET bättre. PÅ det gamla forumet struntade jag oftat i att läsa alla svar på ett inlägg eftersom det tog för lång tid att sitta och klicka.
Sedan är det väl så att vissa skriver nytt inlägg istället för att spinna vidare, men sådär kan vi alla göra från gång till annan och det handlar nog mer om att man missat och inte egentligen om bristande disciplin. Alla har vi olika sätt att hantera förändringar, en del kan kovända utan problem och andra behöver mer tid på sig. Om vi bara ger det här lite tid så kommer nog alla att finna sig till rätta och tycka att det funkar. Jag tycker vi ska ge våra odlawebbisar en eloge för deras lyhördhet och deras snabba reaktioner när vi frågar och undrar!
Ha en bra dag alla! laugh.gif

Helen i Skåne
Posse
Jag är bara några dagar gammal här och vet alltså hur det var innan, men jag blev mycket glatt överraskad när jag efter en enkel Google-sökning på direkten fann det här forumet! smile.gif

Välordnat, flitigt besökt och med roliga och praktiska finesser !

Känner ni till något lika bra forum där man kan diskutera det som trädgården brukar höra till: själva huset, dess underhåll, installationer inom- och utomhus m.m. ?

Tacksam för alla tips!

Lotta i Gbg
Allt om Trädgård har också ett trevligt forum http://www.alltomtradgard.se/
www.blomman.net
Jag tycker det nya forumet är super bra.
Väldigt bra med indelningen dom har på det.
Lättare att hitta.
Stort plus.

MvH
Blomman
Posse
1.) unsure.gif Hoppas att det inte blev oklart att jag efterlyser ett forum om själva huset, dess underhåll, installationer inom- och utomhus m.m. ?

2.) Jag är ju som sagt ny här och har därför kanske missat nåt som redan finns: Jag skulle önska att trådarnas innehåll kunde visas i omvänd kronologisk ordning, alltså med senaste inlägget först/överst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon