Kathy
Wilmer
Nja. Anlita någon annan!
Betty
Sinne för teknik...
eller inte... giggle.gif
niklaswik
Det där funkar jättebra!

Med lite vilja och mycket våld. tongue.gif
CillaM
Lerums Kommun, eller rättare sagt några få högsta höns bad några reklammakare att fixa till en logga som folk i folkmun kallar för strumpstoppen. Få se om ni kan hitta loggan (och den vedervärdiga slogan) på kommunens hemsida Lerums töntiga logga
Lilla Birka
CITAT (CillaM @ 01-02-2008, 19:14) *
Lerums Kommun, eller rättare sagt några få högsta höns bad några reklammakare att fixa till en logga som folk i folkmun kallar för strumpstoppen. Få se om ni kan hitta loggan (och den vedervärdiga slogan) på kommunens hemsida Lerums töntiga logga

Hur mycket fick de betala för den, tro?

Mer än du tror? rotfl.gif
Wilmer
Ja, inte var den vacker eller lätt att rita av inte! MEN den ser ut som en strumstoppa (fast jag brukar använda en färg). Någon slogan hittade jag inte, bara en not om att den tagits fram i oktober 07.
Lilla Birka
CITAT (Wilmer @ 01-02-2008, 19:24) *
Ja, inte var den vacker eller lätt att rita av inte! MEN den ser ut som en strumstoppa (fast jag brukar använda en färg). Någon slogan hittade jag inte, bara en not om att den tagits fram i oktober 07.

Lerum - mer än du tror! Fanns på sidan "Om Lerum" och sedan klicka på högerspalt på logotype
CillaM
Ja du, reklambyrån tog betalt med råge, 2,5 miljon. O sedan kommer allt brevpapper, märken på kommunens bilar, skyltar osv osv.... Vi hade en oxe innan som vapen, den finns visserligen kvar men skall inte användas mer som i officiella sammanhang. Allt detta beslutstagande skedde bakom lykta dörrar och plötsligt var det hela bara ett faktum. Sug o svälj medborgare, ungefär. Men det hela anmäldes till Länsstyrelsen som vinkade med pekfingret åt kommunen åt en liten rättslig sak, som att kommunstyrelsen inte låtit kommunfullmäktige vara med och bestämma (rösta). Nå väl, nytt beslut skulle tas och partipiskorna ven, "du röstar som vi säger åt dig" annars kan du stanna hemma (typ den stilen). Alla röstade genom den, förutom 3 representanter från 3 partier. Nu är ärendet anmält igen och vi väntar med spänning vad som ska ske. Men känna oss blåsta, det kan vi göra i Lerums kommun.

CITAT (Lilla Birka @ 01-02-2008, 19:21) *
Hur mycket fick de betala för den, tro?

Mer än du tror? rotfl.gif

Wilmer
CITAT
Lerum - mer än du tror! Fanns på sidan "Om Lerum" och sedan klicka på högerspalt på logotype

AHA, fattade inte ens att det var själva slogan. Där ser man.

Men 2,5 mille, hur många arbetstimmar tog det egentligen?????? WOW vilken timlön! Jag sak byta jobb.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon