Floppy
Precis som det står i rubriken...

När börjar ni med näring till era växter?...jag vet att en del inte slutar att ge dem under vintern utan ger dem yttepytte lite näring hela året runt...
...men nu har jag en del fredskallor, aralior, ficusar mm som kanske börjar få lite näringsbrist...hur gör ni?
Alexander-VG-zon3
planterar om i slutet av feb sedan så 4veckor efter där får dom näring . ska man inte plantera om kan man börja i feb så smått att ge näring .
Åsa, mälardalen zon 2
Så gör jag också, i stort sett ingen näring höst-vinter sedan brukar jag plantera om krukväxterna runt sportlovet och sedan väntar jag en 6v eller så innan jag börjar ge lite gödning.
Floppy
Okej...jag brukar göra nått liknande...jag planterar om de som behövs....och sen brukar jag vänta ca 4 veckor innan jag ger näring...men det är intressant å veta hur ni andra gör...man kanske lär sig något nytt... tummenupp.gif

...ska jag kanske ge dem lite näring nu redan...?...för de börjar se lite hängiga ut...
Bassam
Hej:
Jag tycker att man kan ge näring , på den tiden som växter börja vakna, jag menar från februari till
Hösten, men man ska inte ge näring om växter behöver inte.
Lycka till, H: Bassam

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon