Full version: Hjälp!
Monica E
Hej ,tänkte så rudbreckia,malva och stockros.kan jag göra likadant med dom som med akleja ,så dom inne och sen ställa ut dom i växthuset till våren .Fungerade jättebra förra året ,men kan man göra så med alla perenner?
kerstin z5-6
ja man kan göra så med alla perenner , MEN sorter som Aklejan, rudbeckian, tex bör kallstratifieras först - dvs sås ,ställas ute i 5-6 v och sedan tar man in dem -direkt till växthus eller inne under lysrör
Om inte gror de dåligt eller oregelbundet . Gäller ett antal perenner
Monica E
ok,tack för svar ,då kanske jag hade tur förra året för jag sådde flera sorter av akleja ,hade dom inne i ett par dagar sen ställde jag dom i plastpåse under fiberduk i växthuset .Sen på våren tidigt kom dom upp,hoppas dom blommar i år.
kerstin z5-6
Om du inte hade så varmt på nätterna i ditt växthus , fick de bra behandling + 4--4 är perfekt dvs kylskåps temp ett tag sen varmt
Monica E
Det var nog precis så det var och det är ju lite så i år också ,så då blir det nog bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon