Alexander-VG-zon3
hej hej

fick i dag en Salix × erythroflexuosa .

och undrar nu lite över

storlek, växtsätt ( vet ju hur den ser ut ) men mer hur i framtida storlek
plus lite växtplats , hur den vill ha det skulle tro den kräver fuktigt å soligt
och sen lite hur an beskär den ,, skulle vilja hålla den ''liten'' men det är kanske inte så bra för detta är väl ett storvuxet träd ??

så finns det nån so kan hjälpa mig ,, såfall tack
Thomas Wahlqvist
Grattis grattis.
Änterligen lite fina träd.
Hoppas att du blir trädbiten, det finns massssssor.
Och glöm inte att ge dem lite Kompostjord
Alexander-VG-zon3
jo jag är träbiten , men har en liten plånbok . har en lång södersidan som jag ska fylla med träd å buskar .

fast denna fick jag så den var gratis men har planterat den så jag får se om den vill trivas .
Thomas Wahlqvist
Ja men då återstår bara att fröså lite häftiga träd, kejsarträd är ju rätt mäktigt med sina enormt stora blad de första levnadsåren, klart mycket större än de större rabarberbladen.
Om man hamlar ett Kejsarträd så behåller de sin förmåga att producera enorma blad.
Ett sådant träd blommade i Kalmar i fjol.
CillaM
Var fick du tag i den flaxss?? Är också intresserad av en sådan. Jag fick iofs rejäla rötter på mina trollpilar för 2 år sedan och som jag sedan planterade ut men fler udda Salix vill jag mer än gärna ha.

CITAT (flaxss @ 01-02-2008, 18:13) *
hej hej

fick i dag en Salix × erythroflexuosa .

och undrar nu lite över

storlek, växtsätt ( vet ju hur den ser ut ) men mer hur i framtida storlek
plus lite växtplats , hur den vill ha det skulle tro den kräver fuktigt å soligt
och sen lite hur an beskär den ,, skulle vilja hålla den ''liten'' men det är kanske inte så bra för detta är väl ett storvuxet träd ??

så finns det nån so kan hjälpa mig ,, såfall tack

Alexander-VG-zon3
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 02-02-2008, 13:22) *
Ja men då återstår bara att fröså lite häftiga träd, kejsarträd är ju rätt mäktigt med sina enormt stora blad de första levnadsåren, klart mycket större än de större rabarberbladen.
Om man hamlar ett Kejsarträd så behåller de sin förmåga att producera enorma blad.
Ett sådant träd blommade i Kalmar i fjol.

japp ,, får börja fröså istället . ja då får vi hålla tummarna för att mitt kejsarträd vill leva till våren igen tummenupp.gif det är ju även därför om den frysen ner så får den stora blad . tack för tipset om att hala den så den behåller bladen dom stora .

CITAT (CillaM @ 02-02-2008, 13:22) *
Var fick du tag i den flaxss?? Är också intresserad av en sådan. Jag fick iofs rejäla rötter på mina trollpilar för 2 år sedan och som jag sedan planterade ut men fler udda Salix vill jag mer än gärna ha.

jag vet inte var min pappa fick den ifrån . men till din tur så tog jag 3stciklingar , får jag rötter på dessa kan du få dom .
CillaM
Men vad kul! Då måste jag få betala dig också för gratis vill jag inte ha dom. Konstig prick jag är va? g.gif

jag vet inte var min pappa fick den ifrån . men till din tur så tog jag 3stciklingar , får jag rötter på dessa kan du få dom .
[/quote]
Alexander-VG-zon3
CITAT (CillaM @ 02-02-2008, 15:05) *
Men vad kul! Då måste jag få betala dig också för gratis vill jag inte ha dom. Konstig prick jag är va? g.gif

skicka ett pm tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon