Lilla Birka
[attachment=12641:DSCN0093.JPG]Tekniken går framåt! Så roligt att kunna få en bild katten Julia utan att ögonen ser konstiga ut med reflexer. Den här blev något oskarp men kameran har även en bildstabiliseringsfunktion, ska lära mig använda den på rätt sätt så man kan få riktigt fina bilder.
Wilmer
Måste ju vara skönare för våra djur att slippa blixtar i ögonen också! Bra kamera.
Krolliljan
Så bra. smile.gif

(Kissen är så söt wub.gif )
Lady Hamilton
Vill du tala om vad kameran heter o vrt du köpte den (även pris skulle vara bra) Är ute efter en likadan kamera blush.gif
Lilla Birka
CITAT (Lady Hamilton @ 01-02-2008, 20:58) *
Vill du tala om vad kameran heter o vrt du köpte den (även pris skulle vara bra) Är ute efter en likadan kamera blush.gif

Det är en Nikon S500 Coolpix som jag köpte till julklapp åt mig själv på Expert. Den kostade då 2500:- och man sa att den var på utgång för det skulle komma en efterföljare med fler pixlar och den skulle vara ännu snabbare.
Det där med fler pixlar har man ingen nytta av om man inte är proffs och då har man ändå en annan kamera. Och jag tycker den här är underbart snabb jämfört med den jag hade (och har kvar) en Nikon coolpoix 3200. Den tog verkligen tid på sig mellan bilderna, dessutom fanns ingen bildstabilisator så om man ville fotografera utan blixt blev det inte bra, även vid zoomning blev det väldigt grynigt. Den här är helt underbar tycker jag, för mina behov..
Tänk bara på att om du köper den så koppla bort automatisk ISO-inställning och träna lite på vilka värden du behöver, det kan göra en enorm skillnad. Berätta gärna för mej om du kommer över en likadan!
Lady Hamilton
Ja den verkar bra tummenupp.gif Men jag glömde att fråga om minneskort Finns det med? i så fall hur stort? Eller om man måste köpa till ett Läste på en sida där stod det bara om 26MB internminne
Lilla Birka
Det ingick både väska och minneskort på 512 MB, men det var visst en drive just då.
Lady Hamilton
Tack för svar kompiskram.gif
vindspel
Min andra digitalkamer hade de vant sig vid blixte på men den nya blev de först skraja av. Men min kära linslus ville vara med ändå men lyfte på vingarna som reaktion. Han var nöjd ändå angel_not.gif
Lilla Birka
Han hade väl annat i tankarna efter vad jag förstår av tidigare bild idag giggle.gif Men fin tuppkam har han!
Myosotis
Julia är jättesöt!
sqrulan
wub.gif Ja verkligen!Mina katter blundar nästan alltid,,dom gillar inte blixten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon