Full version: Half hardy annual
ingrid fuxwall
Vad är detta?
Har några påsar från Unwins och på både Dahlia. Orlaya och Lace Flower står denna text.
ewa zon 3
Frostkänsliga växter som inte kan planteras ut förrän risken för frost är över.
Vill man bära ut och in så går det men själv brukar jag vänta och flyttar ut allt under fiberdukar när frostrisken är över.

/Ewa
ingrid fuxwall
CITAT (ewa zon 3 @ 01-02-2008, 21:47) *
Frostkänsliga växter som inte kan planteras ut förrän risken för frost är över.
Vill man bära ut och in så går det men själv brukar jag vänta och flyttar ut allt under fiberdukar när frostrisken är över.

/Ewa

Dahlia kan man ju ta in och övervintra - tror du man kan göra det med de två andra sorterna också?
ewa zon 3
Ingen aning, tyvärr dunno.gif
Hoppas någon anna kan

/Ewa
Tosan
Jag skulle gissa att de går bra att övervintra inomhus, eller iaf frostfritt...
Har köpt klematisfrön från Unwins och de är "hardy perennials" Hur härdiga återstår väl att se...
Alexander-VG-zon3
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-02-2008, 21:04) *
Vad är detta?
Har några påsar från Unwins och på både Dahlia. Orlaya och Lace Flower står denna text.

Alsobia dianthiflora - är väl en krukväxt ? ska väl ha halv skugga och övervintras som vanlig extra ljuse .

Orlaya grandiflora - ettårig men självsår sig har jag för mig .
ingrid fuxwall
CITAT (flaxss @ 01-02-2008, 22:18) *
Alsobia dianthiflora - är väl en krukväxt ? ska väl ha halv skugga och övervintras som vanlig extra ljuse .

Orlaya grandiflora - ettårig men självsår sig har jag för mig .

Tack för dina svar!
ängsvädd
Om man ska översätta exakt betyder det halv-härdiga ettåriga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon