Full version: Potatistunna
Jennyn
Någon som provat en sån här potatistunna?
http://www.willabgarden.se/main/frameset_tillbehor.asp
Jag har funderat på den i många år. Den verkar smart, men är hiskligt ful. Får man någon bra skörd från den?
Lilla Selma
Hej Jennyn! Jag har en potatistunna, men nuförtiden odlar jag blomsterkrasse i den istället... Den funkade inget vidare för mig i alla fall. Det var svårt att få tillräckligt fuktigt nere i tunnan, så den jorden i nedre halvan var oftast torr och hård, så det blev inte många potatisar. Jag tycker det funkar bättre med vanlig murarhink och så ute i landet förstås...

Hälsar Selma
ingrid fuxwall
Det var dyrt!

Håller med föregående om att det går bra att sätta i spänner.
I år har det bildats groddar på potatisarna extremt tidigt. Har normalt som riktmärke att lägga fram potatisen kring den 28:e februari men i år ligger de redan och snart åker de i mjölpåsarna. När de vuxit ur dem hamnar de i spännerna.

ingrid
JensJ
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-02-2008, 19:31) *
Det var dyrt!

Håller med föregående om att det går bra att sätta i spänner.
I år har det bildats groddar på potatisarna extremt tidigt. Har normalt som riktmärke att lägga fram potatisen kring den 28:e februari men i år ligger de redan och snart åker de i mjölpåsarna. När de vuxit ur dem hamnar de i spännerna.

ingrid

Nu blev jag nyfiken. Vad menar du med mjölpåsarna?
Mvh
Jens
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon