vindspel
02-02-2008, 12:22
Vore kul om vi kunde träffas i Norrvikens trädgårdar till våren. De öppnar den 1 maj. Entré 60:- för vuxen och gratis för barn under 16 år.
Slutet på maj vore väl trevligt

när det börjat blomma.
De som vill vara med och bor i närheten av varandra kan boka buss
CITAT
För bokning och information för bussbolag och grupper:
Ring 073-20 42 551
Detta står på deras hemsida.
Norrvikens Trädgårdars hemsidaBilder från mitt almbumVad säger ni odla vänner
stennie
02-02-2008, 18:33
Låter som en toppen idé !
Krolliljan
02-02-2008, 18:39
Jag är med
Big Gardener
09-03-2008, 13:00
Om jag finns närvarande vid ert besökstillfälle berättar jag gärna lite om vad som pågår på Norrviken på plats.
Även om jag inte bor i närheten så ska jag försöka komma då jag eventuellt befinner mig i trakterna då. Har alltid velat se Norrvikens Trädgårdar i verkligheten
Åsa K, zon 1
10-03-2008, 12:30
Hej,
Jag kommer gärna också, har ca en timmes körning med bil. Någon från Varberg som vill åka med?
vindspel
29-03-2008, 20:34
Samling till pumpen nu...fler som vill föja med?????
Åsa K, zon 1
28-05-2008, 09:09
Hej,
Är det planerat någon träff?
Såg detta på hemsidan:
6-8/6 Trädgårdsrundan
Visning av trädgårdarna.
Utställning i Villa Abelin.
Österläge
29-05-2008, 09:00
Jag skulle jättegärna följa med, men kan inte nu i maj o juni, har nåt varje helg... Om det blir en tur i juli följer jag gärna med!!
hejsan!
Inträdet kommer att vara
20 kr istället för 60 kr.
Skördefest i Norrvikens Trädgårdar
den 20 september kl. 10-16
Kom till oss och …
… få tips och råd av våra trädgårdsmästare.
… gå på Norrvikens Trädgårdars egen loppmarknad.
… köp skördeprodukter.
… smaka på en massa gott hos våra utställare.
... ”upplev 1700-tal med puder och krut”.
… njut av fantastisk natur och kultur.
I Barockträdgården har matproducenter från
Bjärebygden försäljning av sina produkter.
CITAT (Big Gardener @ 09-03-2008, 14:00)

Om jag finns närvarande vid ert besökstillfälle berättar jag gärna lite om vad som pågår på Norrviken på plats.
Eller jag - eftersom jag har Norrviken som skolsal/arbetsplats numera kan jag gärna också guida (snart

). Vore jättekul om vi kunde få till en träff nån gång, helst när rhododendronen blommar! Men ni är förstås välkomna på skördefesten också.
CITAT (aTevs @ 09-09-2008, 12:02)

Inträdet kommer att vara 20 kr istället för 60 kr.
Tyvärr stämmer inte det, inträdet är 60:- som vanligt. Men det hade förstås varit trevligt om det hade varit så!
Jag puttar upp denna tråd. Nu är det (för min del i alla fall) aktuellt att planera semester och sommaraktiviteter. Det vore väldigt roligt att åter få komma till Norrvikens trädgårdar. Är det aktuellt med en gemensam resa när vintern släpper taget?
Vi (trädgårdsmästareleverna) håller just nu på att planera för säsongen 2009. Det är ju fortfarande tid kvar, men jag är säker på att Norrviken kommer att visa sig från sin bästa sida 1 maj när trädgården öppnas igen.
Bl a kommer vinterträdgården, kryddträdgården och rabatterna i Renässansträdgården att få ett lyft!
Alla är välkomna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.