Full version: Montreal Garden
Lilla Birka
MontrealGarden.pps Försöker lägga in adressen här, vet inte om det lyckas. Jag har sökt på Montreal men inte hittat den. Såg sedan att bilderna var tagna av någon med adress cvonk.@zeeland.nl så jag sökte på Holland också.
Det var ju helt fantastiska bilder på en formklippt trädgård av stort format.
Någon som kan lokalisera den?

Om någon är intresserad av bilderna, så säj till så kan jag skicka dem per e-post. Jag fick dem så själv och jag såg att adressen jag lade in inte blev någon användbar adress.
Åsa, mälardalen zon 2
Du har ju en e-mailadress till fotografen så du kan ju även testa att skicka ett mail och fråga vart platsen ligger, holländare brukar kunna bra engelska så det brukar inte vara några problem att kommunicera med dem. (+holländska och svenska är ganska likt de holländare jag visade runt på jobbet tillsammans med en kollega i fredags förstod precis vad vi menade när vi sade flygande pung ekorre, de sade vad den hette på holländska och det var ganska likt).
RibesRubusVitis
Eftersom man talar franska i Montreal, sökte jag på ”jardin”:

http://www2.ville.montreal.qc.ca/jardin/en/menu.htm

Där finns alltså en förnämlig botanisk trädgård; kan det vara den?
Lilla Birka
CITAT (RibesRubusVitis @ 02-02-2008, 17:21) *
Eftersom man talar franska i Montreal, sökte jag på ”jardin”:

http://www2.ville.montreal.qc.ca/jardin/en/menu.htm

Där finns alltså en förnämlig botanisk trädgård; kan det vara den?

Nej, det är inte den. Jag har också sökt på "jardin", och de har flera gardens i Montreal men ingen som liknar den som fanns i bildspelet. Växter, formklippta som djur, och det var ingen liten skala heller.... Fantastiska bilder som sagt. Jag kanske borde göra som Åsa föreslog, mejla fotografen.
Lilla Birka
Mejlade fotografen den 2 feb. men har inte fått något svar..... Någon annan som vet?
Alba
Montreal Botanical Garden i Quibec får jag upp. Är det den du menar `?
Lilla Birka
CITAT (Alba @ 23-02-2008, 16:31) *
Montreal Botanical Garden i Quibec får jag upp. Är det den du menar `?

Nej, det är inte den. Jag har också sökt på diverse olika gardens i Montreal. Det ska vara en trädgård eller kanske snarare park men mängder av formklippta växter, föreställande olika djur och fåglar. Mycket vackert och roligt. Jag börjar alltmer luta åt att det kanske ligger i Nederländerna trots allt.
Tack ändå för att du försökte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon