Full version: krukor
katah
Jag har nu spanat efter fyrkantiga plastkrukor till odlingar.

Redan innan visste jag att Linbloms har bra priser för dom om man köper flera hundra på en gång.

http://www.lindbloms.se/

Det är inget problem här det går åt hundratals varje år, men de hade inte krukor i 1 liters storlek, typ mjölkartong.
och jag skulle behöva 100-200 sådana till tomat, paprika och chiliplantor.

Var hittar man sådana ? Nätet ?
Dito Verde
CITAT (katah @ 02-02-2008, 16:10) *
Jag har nu spanat efter fyrkantiga plastkrukor till odlingar.

Redan innan visste jag att Linbloms har bra priser för dom om man köper flera hundra på en gång.

http://www.lindbloms.se/

Det är inget problem här det går åt hundratals varje år, men de hade inte krukor i 1 liters storlek, typ mjölkartong.
och jag skulle behöva 100-200 sådana till tomat, paprika och chiliplantor.

Var hittar man sådana ? Nätet ?

Du kan börja med att pm:a *Ulrica*. Hon vet.
*Ulrica*
Jajamännsan, jag vet! Det är svårt att hitta, därför tog jag saken i egna händer.... yes.gif
Kolla här... ninja.gif

Ps. nu kan jag även få tag i runda 3,5 liters. 1-10 st 3:- styck. 11-50 st 2.50:- styck.
Solstorm
Är det någon som vet var man kan köpa runda stora krukor till hyfsade priser? Från 25cm och upp till riktigt stora. De är ju alldeles för dyra att köpa tycker jag. Det är ju ändå bara plastkrukor.
Tosan
Måste de va exakt 1 liter?
Lindbloms har 9x9x9,5
9x9x10
11x11x12
*Ulrica*
CITAT (Solstorm @ 02-02-2008, 18:57) *
Är det någon som vet var man kan köpa runda stora krukor till hyfsade priser? Från 25cm och upp till riktigt stora. De är ju alldeles för dyra att köpa tycker jag. Det är ju ändå bara plastkrukor.
Beror på hur många du ska ha. Jag kan bara få tag på krukor lådvis och kan inte bli stående med 100 5-liters som ingen vill ha... no.gif
ingrid fuxwall
Även jag är intresserad om de inte är för dyra.

Kommer på att jag har ju beställt av dig - vi får stämma träff någon gång
*Ulrica*
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-02-2008, 22:23) *
Även jag är intresserad om de inte är för dyra.Kommer på att jag har ju beställt av dig - vi får stämma träff någon gång
Priser ser du i min länk ovan, ingrid!

Det tar vi på nästa Odlaklubben Väst-träff! Men du behöver inte anmäla dej, kommer du så kommer du.... trostar.gif
Solstorm
Svårt att svara på hur många. Det beror ju på priset. Jag vet att det var ett dåligt svar. Egentligen så vill jag ha många stora, men även om det blir ett bra pris så kommer det ju ändå att bli en rejäl slant. Hmm. Hoppas att många är intresserade.
*Ulrica*
CITAT (Solstorm @ 03-02-2008, 16:01) *
Svårt att svara på hur många. Det beror ju på priset. Jag vet att det var ett dåligt svar. Egentligen så vill jag ha många stora, men även om det blir ett bra pris så kommer det ju ändå att bli en rejäl slant. Hmm. Hoppas att många är intresserade.
Jag kan kolla upp pris på 5 och 7-liters. Är det större ändå du vill ha? Jag vet att det finns "roskrukor" som är extra djupa också, är det intressant?

Eftersom jag kan sälja 3,5 liters. för 1-10 st 3:- styck. och 11-50 st 2.50:- styck så räkna med en eller ett par kronor till för större krukor.
Solstorm
Helt klart bra priser men vad är det för diameter på 7-liters krukor?
Stevick
Jag har försökt gå in på din sida Ulrica, men det går inte sad.gif Gör jag något tokigt?

E ju perfekt om du kan sälja krukor till billigare pris... O många! I vilka storlekar har du fyrkantiga?
ingrid fuxwall
Nu har jag haft en stor leverans hem till dörren av 5 och 10 liters krukor, bla.

Vill man köpa på samma sätt som jag gjorde - efter tips av Ulrika, så säljs de på 5 liter i kartong med 150 stycken. 10 liters krukorna var 125 stycken till antal.

ingrid
Mrs-E
kom inte heller in.......
jannika
jag u ndrar över diameterna på dessa krukor... är så dålig på volymmåtten.

jag är i behov av stora plastkrukor, men det räcker nog med runt 50 st. sisådär....
jannika
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-03-2008, 17:16) *
Nu har jag haft en stor leverans hem till dörren av 5 och 10 liters krukor, bla.

Vill man köpa på samma sätt som jag gjorde - efter tips av Ulrika, så säljs de på 5 liter i kartong med 150 stycken. 10 liters krukorna var 125 stycken till antal.

ingrid

varifrån beställde du då?
*Ulrica*
Ja, kära nån, min hemsida har pajat ihop, fattar inget.

Om någon vill ha tips om plastkrukor, fyrkantiga eller runda stora så PM:a mej. Är på påskresa men är hemma igen imorgon em.
Heda
Hej alla krukköpare,
undrar om någon beställt från lindbloms och vad portot/frakten kostar...vill köpa deras 7x7x8 cm krukor men om det kostar som postens paket (200 krukor = 2kg = 140 :-) så vet jag inte

....det var inget..jag räknade nu och det blev ju bara 1,65:- krukan med frakt och allt....så korkad man kan vara..... duh.gif
ingrid fuxwall
Själv köpte jag från Ulrikas leverantör och fick 5 kolli, nästan 80 kg hem till dörren med DHL för 400 kronor

ingrid som har krukor så att det räcker denna livstiden
Mica548
Hej Heda,
Lindbloms verkar ha bra fraktpriser.

Köpte 700 krukor, 70 sålådor, sticketiketter, fiberduk och bambupinnar. Totalt 29 kg! och då gick frakten ändå bara på: 350:- inkl postförskottsavgiften och paketen hämtade jag ut på posten. Superbilligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon