Lotta i södra Skåne
Hej,
ni får gärna lägga till och visa bilder:)

Aicha
Constance Spry
Euphrosyne
Flora Rosa Semperviens
Gerbe rose
Gloire de Dijon
Rosa Helena Hybrida
Jazz
Marmaid
Pink perpetue
Symphatie
Weilchenblau
zepheirne Drughin
Nybörjar-Linda
Vilken härlig lista! Jag har också Constance Spry, Veilchenblau och Gerbe rose på min inköpslista inför våren yes.gif !
Lotta i södra Skåne
Längtar....
Klätterrosor som jag har är 3 st. New Dawn och 2 st. Uetersen
Jag känner mig lite insnöad på ljusrosa.....
noranettan
CITAT (Lotta i södra Skåne @ 02-02-2008, 17:51) *
Hej,
ni får gärna lägga till och visa bilder:)

Aicha

Constance Spry

Euphrosyne
Flora Rosa Semperviens
Gerbe rose
Gloire de Dijon
Rosa Helena Hybrida

Jazz
Marmaid
Pink perpetue
Symphatie
Weilchenblau
zepheirne Drughin

Det är de enda av de som du räknar upp som jag har bilder på just nu. Det konstiga med önskelistor är att de aldrig tar slut. När jag började köpa rosor i lite större utsträckning så kändes önskelistan lång. Idag när jag har runt 500 olika rosor så är önskelistan fortfarande lika lång.
Anette
Kajsa
Härlig lista Lotta, det blir nog fint där nere i zon 1 ! Här vräker snön ner idag och igår, det är äntligen lite vinterlikt. Våren kommer väl snart och nya rosorna ska bli roligt få gräva ner. Min egen lista blev lång igen, konstigt att man inte kan hålla igen med ros shoppandet. Du har många rosor där som inte går här hos mig men dessa har jag

Aicha, det blir en jätte, efter 5 år så är den lika hög som bred.

Constance Spry, David Austins första ros från 1961. Vuxit snabbt här på bara två år och frös inte ner
något förra svåra vintern, en tuff zon 5 ros. Synd bara att den blommar 1 ggn men härdig istället.
Grannens jättebjörkar bakom går också bra som det ser ut nu.

Jazz, som klarat sig över förväntan här i zon 3 - 4 men växer skyddat på vår baksida, blir 1.5 - 2 m
men kan frysa ner i botten ibland, blomman varar länge, gillar den skarpt, en flott ros från Poulsen.
Lotta i södra Skåne
Leendet kom direkt när man ser såna fina bilder på underbara rosor. Behöver lite att se framemot nu. Kajsa, någon vinter fick vi inte se till jul, men den dyker väl upp lagom när jag tycker att nu e det vår. Finns det yttryck som rosshopahollic, för då är det nog många som kan sälla sig till det sällskapet. 500 rosor Anette det är som att få 14 rätt på stryktips....Respekt:) och ändå har du fler på önskelistan...spännande.
svennis
Lite fler bilder
Zeprine Douhin.jpg

Doroythy Perkins super.jpg

Jazz 640.jpg

Pumila.jpg

s

svennis
Ghislaine de feligonde måste du ju ha, hittar ingen bild.
Mer bider smile.gif

Mermeid 2 800.jpg

Rosenholm 00.jpg

Mme Sancy.jpg

Henri Martin.jpg

Lotta i södra Skåne
Tack, härliga rosor och kanonfina bilder. Den som väntar på något gott....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon