Är en hibiskus älskare och har precis sått mina första egna hibiskusar som börjar komma upp. Nu undrar jag var jag kan hitta frön till en blå hibiskus? de är ju så oförvantligt underbart vackra.
Är det någon där ute som vet??
Ingrid på Västkusten
04-08-2003, 14:23
Frilands hibiskusen H syriacus är ju ganska blågrå, men frön till en ganska blå sort - hmm. Näää - de är nog bättre att köpa en namnsort. Har Du sett HJ Gommers hibiskussortiment i Holland? www.google.com skriv in HJ gommer.
Hehe DET är hibiskusar som gör en lite galen de ( finns annars värre saker i USA hihi)
Hälsar ingrid
Tittiluringen
04-08-2003, 15:49
Hejsan!
Jag har sökt efter blå hibiskusar.... hopplöst! men jag ger inte upp!
tipsa mig gärna om du hittar nåt kul!
Kram Tittiluringen
Åsa K, zon 1
07-08-2003, 12:06
Jag var för en vecka sedan i Skåne på PETAB och köpte då en blå hibiskus. En buske ca 50 cm hög med massor av knopp och blommor. Pris 160 kr Det fanns även uppstammade för ca 360 kr
*orkar inte vänta på att frö skall gro*
eml
07-08-2003, 12:40
Zetas trädgård i södra Stockholm har blå frilandshibiskus enligt sin katalog på webben (ej frö dock, växt i kruka á la 198:-).
Syriacus blå finns väl lite överallt ? Om det är den du är ute efter ..? köpte en för 40 kr på sta s växtmarknad
Ingrid på Västkusten
08-08-2003, 19:56
Avfart Rydebäck - till Petab. Ljuvligt ställe!!!!
>Hälsar skåningen i exil :-))
Pema
09-08-2003, 14:43
har den stora turen att bo nära Malmö sjukhus där dom har 3 st 3 meter höga blå hibiskusar, marken under är ful av fröplantor=))) har väl hänt att det slunkit med några hem till trädgården. Finns även en buske där halva busken är vit med röd mitt, konstigt då den sitter på en blå buske
lurvig
14-08-2003, 15:26
jag har en blå frilands hibiscus med 8 stora fröhus på.....
kanske du vill ha när de är klara??
Zappa
27-08-2003, 08:53
Hej 'Lurvig
ÅH..... jag skulle vilja ha frön av dig! Snällaaaa!!!!!!!!!! det skulle göra mig så glad...skulle liksom behöva muntras upp lite grann, har hänt lite tråkigheter och just nu är det bara mina blommor som håller humöret uppe!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.