Alexander-VG-zon3
02-02-2008, 21:34
hej hej
finns det några bra å fina plantskolor i Uddevalla å Strömstad som ni känner till ??,, gärna med roligt sortiment
ingrid fuxwall
02-02-2008, 22:21
Vad menar du med roligt?
Alexander-VG-zon3
02-02-2008, 22:23
typ mer ovanligt och intressant sortiment ,,alltså inte det tråkiga vanliga
ingrid fuxwall
02-02-2008, 22:25
Vet ju inte så mycket om plantskolorna i Strömstad men om dem i Uddevalla och där tycker jag inte att det finns några av den sorten du är ute efter.
Kanske något för dig! Att starta en
Alexander-VG-zon3
02-02-2008, 22:31
CITAT (ingrid fuxwall @ 02-02-2008, 22:25)

Vet ju inte så mycket om plantskolorna i Strömstad men om dem i Uddevalla och där tycker jag inte att det finns några av den sorten du är ute efter.
Kanske något för dig! Att starta en
men vad finns där annars för fina och bra plantskolor där då ??
för det är ju alltid roligt med även ett standar sortiment . man hittar ju alltid nåt roligt som dom har .
jag känner ju inte till dom trakterna såväl därför jag frågar . hos mig vet ju ju alla ''godbitar'' . kankse blir en ev resa till sommaren upp ditt hade jag tänkt . och är tacksam för plantskole tips .
ingrid fuxwall
02-02-2008, 22:36
Ska ta fram telefonkatalogen och med hjälp av den ska jag sammanställa en lista som jag skickar till dig via pm, givetvis med mina egna erfarenheter som fotnot
Alexander-VG-zon3
02-02-2008, 22:43
tusen tack ska du ha
precis vad jag ville ha
kerstin z5-6
03-02-2008, 01:02
Blomstergården i uddevalla -Gunbritt vars bror heter Roland o han odlar fa frilandskaktus -nåt för dej ..
Tills nyligen hade hon postorder men nu har hon "bara direkt försäljning -underbart sortiment :)jag har varit där o handlat Ingrid vet säkert adressen
Jag tycker Nisses Växter i Uddevalla står sig i många lägen. Har gjort ett rundvandringsalbum från dom.
Nisses VäxterHåller med om Att Blomstergården också är bra. Uppåt Strömstdad har jag inte så stor koll men jag tar gärna svängen föbi Brastad och Deras Örtagård.
Christer i Falköping
03-02-2008, 08:14
Ja, skall man till Udevalla är Blomstergården ett måste. Men det är rätt så knepigt att hitta dit.
Christer.
Fast man kan mejla mej, så visar jag vägen

Är hemma mycket!
Alexander-VG-zon3
03-02-2008, 12:10
tusen tack för svar ,,blomstergården låter verkligen intressant
CITAT (Simone @ 03-02-2008, 08:43)

Fast man kan mejla mej, så visar jag vägen

Är hemma mycket!
så snäll du är ,, å tack för bilderna . Nisses växter såg med intressant ut å trevligt .
Jag gillar Nisses! Har visserligen bara varit där när det börjar bli perenndax, så vintertid vet jag inte mycket om. Fina fucshia sticklingar ha de också varje år
Trädgårdsmästarn
04-02-2008, 19:26
Hej!
Du är välkommen till min plantskola. Både udda sortiment samt annorlunda bygge. Ligger inte i Uddevalla utan ca 30 minuter söder om Uddevalla.
Vi är rätt så nya, plantskolan i 2 år och vårt Palmhus i 1 år.
Kolla vår Hemsida www.tjornstradgardar.se
Välkommna
Mikael, Simon, Christer & Mari
Alexander-VG-zon3
04-02-2008, 19:41
CITAT (Trädgårdsmästarn @ 04-02-2008, 19:26)

Hej!
Du är välkommen till min plantskola. Både udda sortiment samt annorlunda bygge. Ligger inte i Uddevalla utan ca 30 minuter söder om Uddevalla.
Vi är rätt så nya, plantskolan i 2 år och vårt Palmhus i 1 år.
Kolla vår Hemsida www.tjornstradgardar.se
Välkommna
Mikael, Simon, Christer & Mari
man kanske kan få en rundvandring av dig ?? om man kommer ditt ??
ser trevligt ut har kollat på sidan innan .
Trädgårdsmästarn
04-02-2008, 19:58
Jag är mest där på Söndagar mellan 12- 15, nästan alltid men kolla innan. Annars kan vi bestämma en dag när jag är där.
Jag skickade ett privat meddelade till Dig, kom det fram?
/Mikael
I Strömstad finns tyvärr inga bra plantskolor...bara det vanliga utbudet ...Men Växtriket har byggt nytt så förhoppningsvis så ska det bli bättre i år...men det är ju typ gardencenter, då...
Sen fins det en i Tanumshede...Västerby handelsträdgård men jag har lite dålig koll på utbudet där..
Jag åker själv till Nisses växter i Uddevalla som har det bredaste sortimentet...
Blomstergården som också nämndes tidigare har hemsida du kan kolla in
BlomstergårdenSen ska Munkedals plantskola vara rätt bra har jag hört men har ingen egen erfarenhet..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.