Full version: Två till
Maria_z5
Hej!

Nu har jag fått fler fröer och alla utan 2 har jag koll på så jag vill be om hjälp med dem.

Jag vet att triiilium ska kylas och gror troligen inte förrän nästa vinter, har ni några andra tips på hur jag ska göra för att säkra uppkomsten av småtrillisar?

Veronica spicata, jag har letat och letat i arkivet efter tydliga anvisningar. Kyla eller värme, nu eller sedan? confused.gif

Snälla söta hjälp mig!

Behöver jag tillägga att det kommer fler fröer... sweatingbullets.gif
Kan liksom inte hejda fingrarna på tangenterna ibland och ojsan så har man mer på gång. crazy.gif

Tack på förhand, Maria. thanks.gif
Eva 33c
Trillium vet jag inget om, men veronican tillhör de där lätta sakerna som gror varmt och snabbt. Jag sår mina varmgroende perenner i början av mars, de gror ofta inom 1 eller 2 veckor. 1 april flyttar de till frostfritt växthus, och sedan utomhus i maj-juni. Har du inget växthus eller extrabelysning inomhus ska du nog å lite senare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon