Pius
Funderar på hur man gör när man sår och har växthus, inte går det väl att så tidigt i växthuset direkt? Måste man inte förgro inomhus men när kan man sen sätta ut sådden i växthuset?

Lite råd behövs allt. thanks.gif

Fast först ska vi ju flytta hem till ön och dessutom få växthuset leverarat och få det på plats, men man ska ju vara ute i god tid. flirting.gif

Pius
Truntetorp
Hej
Är det riktigt kallt har jag ingen verksamhet i växthuset men så fort jag tycker att det inte drar för mycket ström brukar jag bädda in en hylla med bubbelplast och en frostvakt inkopplad, det fungerar jättebra. En del som ska frösås riktigt tidigt har jag inne i huset och det är ju när jag skolar om som det tar riktigt stoor plats och då åker det ut i växthuset. Jag har ett melonhus (nersänkt i en grop) och jag upplever växthuset varmare än när det stog på marken. Lycka till!!
kerstin z5-6
jag kyler resp /förgror inne i rumstemp inne eller ute /kylskåp
När det är dasg för växthuset i mars brukar det också vara lagom för utskolning
Det är praktiskt att slippa kånka tunga backar ut dit då .. jag bär bara över sådderna o skolar ut där
Värmefläkt på förstås smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon