Full version: Tazetterna tjurar
Annki
Hej!
Hur har ni det med era blivande julblommor? Här går amaryllisarna fint. Men tazetterna tjurar. Satte fem i en glasskål med marmorkross. De kommer fint, fast de står mörkt. Men sen satte jag fem i en blå keramikkruka med marmorkross. Och där är det ju lite svårt att se vattennivån. Dessa står ljust, men rör inte på sig alls. Tror ni jag håller på att dränka dem? Eller tar de bara rundligt med tid på sig? De har stått lika länge som kamraterna i glasskålen - ca 10 dagar. unsure.gif
Annki
Eftersom jag inte fick något bra svar, gjorde jag det enda rätta. Räddade tazettlökarna från den blå keramikkrukan och satte dem i en salladsskål av glas. Och vips börjad de växa! Och jag kan kontrollera vattennivån. Alla nöjda och glada!
Louise i Göteborg
Grattis, härligt vad lite "koll" kan göra biggrin.gif
Emser
hej,
annars kunde du har provat att lägga ett ark papper av typen hushåll mellan lökarna och stenarna och vattna bredvid papperet och när det börjar suga upp vatten så vet du vart du har vatten nivån!

Mvh/Emser
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon