noranettan
Den här låga, ~0,5 m, pimpinellen kommer från Kanada. En riktig tuffing med andra ord. Den blommar oerhört rikligt och tittar man noga på blommorna så kan man ana en "frans" i kanten. Det är inte lätt att hitta uppgifter om den här rosen. Den finns inte med varken i LÅGs böcker eller Botanican eller RHS Roses. I det finska pimpinellhäftet står fem ynka rader. Jag tycker nog att det är en ros som förtjänar lite mer utrymme. Den är "löst" halvfylld, doftar inte så starkt, men sätter fina nypon och är som sagt oerhört rikblommande.

Anette
svennis
Trevligt att du kommer med den.
Lite mer än en meter hög, blommar mycket. biggrin.gif

.
Seager Weeler x.jpg

noranettan
Jättefin bild Svennis. Man ser naggigheten bra på din bild. Bra att du tar upp att din är högre. Det hoppas jag också på att min blir.
Kajsa
Underbar och rätt storlek, undrar om Flora Linnea kan ordna fram den åt mig ? Remonterar rosen ?
Christina i Taxinge~
Jag köpte min på Löta, så där kan du få tag på den, Kajsa

Min är ca 130 hög efter 3(?) år
AnnammA
CITAT (svennis @ 04-02-2008, 11:00) *
Trevligt att du kommer med den.
Lite mer än en meter hög, blommar mycket. biggrin.gif
.
Seager Weeler x.jpg

Underbart söt!

(Från en som inte riktigt bestämt sig för vad som kommer att bli årets planerade rosinköp. Understryket:planerade...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon