miall
Jag skall ha en större födelsedagsfest i slutet av augusti och hoppas kunna vara i trädgården. Det blir ju mörkt tidigt då, så det kommer att behövas någon slags belysning. Vad finns det för vacker belysning som inte är brandfarlig? Det blir minst 20 små barn med på festen, så det får inte vara alltför mycket levande ljus i lyktor. Finns det någon fin batteridriven lykta? Eller hur gör ni andra i augustimörkret?

undrar Mia i Stockholm
Hasse_h
Ska du bara ha någon tillfällig belysning? Kanske ett par bygghalogenlampor skulle duga då. Billiga och ger massor av ljus.
Åsa K, zon 1
Hur har du det med julgransbelysningen laugh.gif

Annars finns det ljusnät att köpa för ca 300-400kr. Sätt upp dem som tak och väggar. Du kan också svepa dem om stora buskar. Jättehäftigt tongue.gif
Susanne i Linköping
På en del stormarknader, t ex Rusta och K-Rauta, har jag sett något slags ljusslingor med skärmar av papper, jag tror i alla fall att det är elljus i dem (har inte köpt själv). Även IKEA brukar ha kul grejer i belysningsväg. Åk runt och kolla!

Annars låter det jättehäftigt med väggar och tak av ljusnät, men de är kanske lite svåra att få tag i så här års?
cissi i onsala
Har du barn eller kompisar med barn och vill ha ljus även på borden?

När du ändå letar efter julgransbelysningen så kanske du har tärnljus eller lucia kronor, de funkar bra på borden. Är man bara ute i god tid kan man ju låna av vänner och bekanta.

Sedan finns ju slingor som ligger inne i plastslangar, de kan man lägga på borden, endel tar också en lång bräda och fäster julgransljusen i och ställer på borden, man kan dekorera med tex kvistar av björnbär och rönn.

Vatten skålar med flytande ljus kan kanske vara säkrare, de slocknar troligen om något händer, annars så finns ju vatten nära...

Hälsn cissi i onsala
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon