Full version: Hurra, idag kom dom
titti49zon6
så kul, nu ska jag så 16 olika sorter som jag beställt från odla bravo.gif
MariaS
Inte mina crying.gif -cry-.gif Och jag som väntat såååååå
Tosan
Inte mina... -cry-.gif Jag som gått från brevlådan med gråten i halsen i flera veckor nu...
Soldanella
Jag har precis fått min beställning från Gbrg botaniska.. Jag hade dessutom diciplinen att sätta dem direkt dagen efter i RÄTT jordtyp, och ute eller inne, så nu väntar jag på fantastiska spirande trillium, shortia, lunddocka med flera...

angel_not.gif
HelenN
Vill osså ha!
Lena i Vallentuna
Tänkte precis fråga om det var någon som fått sina fröer.
Så har du fått dina , vad avis jag blir. Jag väntar och väntar.
Gloriana
Jag har inte fått mina från Odla men däremot från Konässörsklubben....fast det mesta jag ville ha därifrån var slut. Men jag har istället fått hýsteriska mängder frön från Scottish Rock Garden Club...jag som inte skulle så så mycket. Det blir nog mer än förra året whist.gif
stennie
Jag fick också mina från Odla idag! thanks.gif
Tosan
Inga frön idag heller -cry-.gif
MariaS
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Idag kom de! Nu gäller det bara att pressa in sålådor för tio påsar till någonstan whistling.gif
Tosan
Är det bara jag som inte fått? -cry-.gif
Margith
Nej då Tosan, jag har inte fått de heller -cry-.gif
Jag börjar misstänka att brevbäraren glömt att sätta bråddar på renarna...
Tosan
Ja han har nog det, eller så har han åkt vilse..
titti49zon6
Hihi, Margith..... jag ska fråga svågern , han är brevbärare och kanske har han bråddar på sina renar rotfl.gif
Cathis
-cry-.gif har inte fått några heller, och här behöver inte ens renen några bråddar...
mamamaggan
Och här sitter det en som fick sina i dag fast hon glömt ( eller förträngt ????) att hon beställt några.
Margith
CITAT (Cathis @ 05-02-2008, 15:18) *
-cry-.gif har inte fått några heller, och här behöver inte ens renen några bråddar...

Då är det nog slut batteri i GPS:n rotfl.gif
Ciczi
CITAT (Cathis @ 05-02-2008, 15:18) *

har inte heller fått... -cry-.gif vill ha nu... help.gif

fast sen å andra sidan... den som väntar på nått gott... blir avis när alla andra fått sitt... ranting.gif

Ciczi
Tosan
Nu har jag fått mina yahoo.gif
Några lyckönskningar eller goda råd innan jag sår meconopsis?
HelenN
Jag fick mina idag tummenupp.gif
Margaretha
Har också fått mina idag och undrar var jag ska ha allt jag ska så - till sommaren alltså. Tänkte ju beställa lite dalior och sånt också! Önskar jag hade haft en jätteträdgård ibland! g.gif
Alba

Jag har inte fått mina. -cry-.gif
ylvahi
Jag fick mina idag, trodde inte jag hade beställt såå många laugh.gif
Monaxe
Men men men...mina fröer då? confused.gif Inga kommit ännu, dom är säkert slut, -fear-.gif jag får nog inga iår... unsure.gif trädgården blir helt tom och öde... -cry-.gif
Jag som har förberett allting, alla frölådor är framme, jordåsarna ligger och väntar... sad.gif
Cathis
Har inte fått mina heller -cry-.gif . Fast har fått fröer ändå yahoo.gif
160kvm stort hus
Inte fått mina jag heller... *snyft*
Alba
Jag fick mina fröer igår [attachment=13047:Glad.gif]
Krolliljan
CITAT (Alba @ 08-02-2008, 09:13) *
Jag fick mina fröer igår [attachment=13047:Glad.gif]

Jag med [attachment=13049:petitpimousse.gif]
Eva zon 1-2
Mina fröer från Odla har kommit idag yahoo.gif . Äntligen, vad jag har väntat.
jennyp
jag har inte fått mina än jag heller sad.gif
160kvm stort hus
I går när jag kom hem så hade dom kommit!

När man talar om trollen så ligger dom i brevlådan... giggle.gif
Ciczi
Nu sitter jag också med mina fröer i näven... yahoo.gif bravo.gif

Sakerna som jag ska göra idag får faktiskt vänta lite för det här är ta mig tusan viktigare... whist.gif roligare i alla fall...

Ciczi
Sk71maja
Hejsan ,
mina har också äntligen kommit ,

är det nån fler som beställt alunrot?

det står att det ska vara 100 frön ,men dels så var det flera sprickor i plaströret ,men sen så syntes det knappt att det var nåra frön i den...

Mvh Susanne
grycken
Jag har inte fått några Odlafröer och ändå beställde jag samma dag jag fick erbjudandet, 28 januari. Inte heller har jag fått några STA-fröer ännu. :-(
Irene_L
CITAT (Sk71maja @ 08-02-2008, 12:50) *
Hejsan ,
mina har också äntligen kommit ,

är det nån fler som beställt alunrot?

det står att det ska vara 100 frön ,men dels så var det flera sprickor i plaströret ,men sen så syntes det knappt att det var nåra frön i den...

Mvh Susanne

Jag tycker att du ska maila till Odla och tala om hur det är med alunrotfröna. Då får du säkert nya. Dom brukar vara jättebra att ha att göra med. tummenupp.gif
Sk71maja
tack ,jag mailade och de skulle skicka en ny förpackning.
Bra service !!

/Susanne
Leia
CITAT (Eva zon 1-2 @ 08-02-2008, 09:35) *
Mina fröer från Odla har kommit idag yahoo.gif . Äntligen, vad jag har väntat.

Mina kom också idag! yahoo.gif
Cathis
yahoo.gif äntligen kom mina också yahoo.gif
Monaxe
Är det bara mina frön som inte kommer fram??? crying.gif

Kanske har brevbäraren snott dom? naughty.gif
Irene_L
Mina fröer har inte heller kommit men det beror nog på att jag beställde så sent. Jag har ju redan så mycket fröer så jag skulle inte ha några mer, men till slut kunde jag inte motstå erbjudandet och beställde 4 påsar. Hihi...tycker jag var duktig som inte beställde mer. giggle.gif
Österläge
Jag har oxå fått mina! Var bortrest tors-lör o när jag kom hem igår låg de där på byrån... yahoo.gif

Fast jag hade visst nästan bara beställt tvååringar, lite dumt med tanke på att vi hoppas kunna flytta till hösten... Men jag får väl så dem ändå, så har jag nåt positivt ifall vi inte kommer iväg, o flyttar vi så vinner ju det positiva över det negativa att jag inte får se blommorna... wink.gif
Maria82a
mina frön kom också idag...så nu blir det att odla.. yahoo.gif
anima
Nu när era frön har anlänt, vad gör ni då?
MariaS
CITAT (anima @ 11-02-2008, 18:45) *
Nu när era frön har anlänt, vad gör ni då?

SÅÅÅR
anima
Härligt!!!!!!!!! Tala om vad det är du sår, så vi får lära oss lite om sådder!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon