Full version: Mobilabonemang
aanderss
För ett tag sedan skaffade jag nytt mobil abonemang kontantkort i från comviq/tene 2. Jag köpte den på onoff i lund
sedan dess har jag fått sms varningar om polisens radarkontroller i v götalands län. I dag bad jag comviq/iele 2 spåra nummret o de gick till aspiro inpoc ab. jag rigde upp dem o bad dem stoppa sms utskicken.
några gånger har folk ring mig och sökt en person i örebro. kan personen i örebro ha eller ha haft samma nummer som jag har? De måste ha varit han i örebro som börjat premurera på sms tjänsten.

Hur kan sådant hända!?
pejori
CITAT (aanderss @ 04-02-2008, 20:16) *
För ett tag sedan skaffade jag nytt mobil abonemang kontantkort i från comviq/tene 2. Jag köpte den på onoff i lund
sedan dess har jag fått sms varningar om polisens radarkontroller i v götalands län. I dag bad jag comviq/iele 2 spåra nummret o de gick till aspiro inpoc ab. jag rigde upp dem o bad dem stoppa sms utskicken.
några gånger har folk ring mig och sökt en person i örebro. kan personen i örebro ha eller ha haft samma nummer som jag har? De måste ha varit han i örebro som börjat premurera på sms tjänsten.

Hur kan sådant hända!?

det kan vara ett nummer som "gått ut"...om du inte laddar ditt kort inom ett år, förfaler numret.
nästa kund kan få samtal från "gamla polare" som inte vet om den andres nya nummer
aanderss
CITAT (pejori @ 04-02-2008, 20:18) *
det kan vara ett nummer som "gått ut"...om du inte laddar ditt kort inom ett år, förfaler numret.
nästa kund kan få samtal från "gamla polare" som inte vet om den andres nya nummer

mm men hur kan onoff sälja sådana nummer
pejori
CITAT (aanderss @ 04-02-2008, 20:19) *

numret går tillbaka till säljaren och blir ett nytt kontantkort...inte onoffs fel...det är comviq som är boven i det dramat
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 04-02-2008, 20:19) *

Min erfarenhet är att på ONOFF kan allt hända... finns seriösare handlare
aanderss
mm jag har förstått att onoff inte är så bra
Anma
I detta fallet är det inte ONOFFs fel som sagt var, utan comviqs...
aanderss
men är de inte onoffs fel att sälja begangnade nummer
pejori
CITAT (aanderss @ 04-02-2008, 20:27) *
men är de inte onoffs fel att sälja begangnade nummer

nej...det ä'r comviq...
dom paketerar och levererar till butik....
dom säljer det dom får
aanderss
mm jaha på så sätt
Tosan
Jag tror kontantkortsnummer bara ligger vilande ett halvår eller så... Inte länge iaf.
Däremot tycker man ju att tjänster och sånt borde spärras i samma ögonblick som numret blir ogiltigt..
aanderss
CITAT (Tosan @ 04-02-2008, 20:46) *
Jag tror kontantkortsnummer bara ligger vilande ett halvår eller så... Inte länge iaf.
Däremot tycker man ju att tjänster och sånt borde spärras i samma ögonblick som numret blir ogiltigt..

oja de borde de värkligen göras
aanderss
fiuck 1 smsm om en varning om radarkontroll för en timme sedan
jag rimde upp oundrade varför de inte tagit bort mig. de svarade teknikerna har inte hunnit. jävla bullskitt!

jag hotade med att om de ej tar bort mig kontaktar jag svt o plus så de kan komma i sverker olofssons soptunna. han sa att han skulle ordna så mitt nummer kom bort bums. men varför skall man behöva hota dem först.
Kathy
CITAT (aanderss @ 05-02-2008, 12:10) *
jag rimde upp oundrade varför de inte tagit bort mig. de svarade teknikerna har inte hunnit. jävla bullskitt!........//...........

Se till så att du inte får betala för sms-tjänsterna som du inte beställt.
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 05-02-2008, 12:10) *
jag rimde upp oundrade varför de inte tagit bort mig. de svarade teknikerna har inte hunnit. jävla bullskitt!

jag hotade med att om de ej tar bort mig kontaktar jag svt o plus så de kan komma i sverker olofssons soptunna. han sa att han skulle ordna så mitt nummer kom bort bums. men varför skall man behöva hota dem först.

Sverker är tydligen bra att hota med.... annars kunde du ju hotat med "en snigel i ögat"........giggle.gif
aanderss
CITAT (Kathy @ 05-02-2008, 12:16) *
Se till så att du inte får betala för sms-tjänsterna som du inte beställt.

mm skall försöka men de drar 3 kr med en gång i från mitt kontaktkort

CITAT (aq42 @ 05-02-2008, 12:16) *
Sverker är tydligen bra att hota med.... annars kunde du ju hotat med "en snigel i ögat"........ giggle.gif

mm sverker är bra
*Ulrica*
Jag fick också någons gamla nummer en gång.

Det blev måååånga sms och samtal från hans kompisar som han tydligen inte berättat för att han bytt nummer. Men höjden kom nog när hans fru (!) ringde.... rotfl.gif hon verkade vara av den svartsjuka typen och vägrade tro på att det var mitt nummer... rotfl.gif

Till slut bad jag en av dem som ringde att hälsa snubben i fråga att dela ut sitt nya nummer eftersom jag började tröttna...
aanderss
till mig har en dam vid namn gullan ringt o sökt affe några gånger. men höjden var när en firma ringde o sa att jag kunde hämta min grävmaskin
*Ulrica*
CITAT (aanderss @ 05-02-2008, 13:28) *
till mig har en dam vid namn gullan ringt o sökt affe några gånger. men höjden var när en firma ringde o sa att jag kunde hämta min grävmaskin
He he, du skulle sagt att du ville ha en dumper också... whist.gif
aanderss
CITAT (*Ulrica* @ 05-02-2008, 13:37) *
He he, du skulle sagt att du ville ha en dumper också... whist.gif

mm de skulle man kanske ha gjort rotfl.gif
Myosotis
Idag ringde en snubbe och undrade om jag var nöjd med mitt Glocalnet-abonnemang. Jag har inget mobilabonnemang! confused.gif
Lilla Birka
CITAT (Myosotis @ 05-02-2008, 16:54) *
Idag ringde en snubbe och undrade om jag var nöjd med mitt Glocalnet-abonnemang. Jag har inget mobilabonnemang! confused.gif

Bäst du kollar så att inte någon beställt ett abonnemang i ditt namn!
Myosotis
CITAT (Lilla Birka @ 05-02-2008, 17:00) *
Bäst du kollar så att inte någon beställt ett abonnemang i ditt namn!

fear.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon