En Lappmes hade vi på besök vid fröautomaterna igår. Det var första gången vi såg en sån annat än på bild... trodde först att det var en Talltita men det var något som inte stämde. Tyvärr hanns inte med att ta bild, men vi hoppas att den återkommer.
Felicia
04-02-2008, 20:48
Ja, dom är fina. Hoppas du hinner ta en bild av den någon dag. Mina föräldrar brukar ha dom runt knuten där dom bor (dom bor i en fjällby) men här är det faktiskt länge sen jag sett den.
Myosotis
04-02-2008, 21:04
Det är faktiskt inte snällt att skriva så där. Jag blir ju avundsjuk. Många år sen jag var i Norrland. Men då hade jag en matning i skogen där jag hade en lappmes på min hand! Höll talgbollen i handen och stod alldeles stilla.
Netha
04-02-2008, 21:25
Åh! Åt ur hand. *avis*
Det här är arter vi haft här vid huset... så långt mitt minne räcker. Skata Kråka Korp Björktrast Rödvingetrast Nötskrika Talgoxe Talltita Lappmes Blåmes Svarthätta Gulsparv Lövsångare Bergfink Sidensvans Domherre Gök Blåhake Gulärla Grönsiska Snösparv Sädesärla Sävsparv Tornfalk Gråsparv Gråsiska Duva Svala
Felicia
17-02-2008, 20:32
CITAT (Myosotis @ 04-02-2008, 21:04)
Det är faktiskt inte snällt att skriva så där. Jag blir ju avundsjuk. Många år sen jag var i Norrland. Men då hade jag en matning i skogen där jag hade en lappmes på min hand! Höll talgbollen i handen och stod alldeles stilla.
Ja, mina föräldrar har också "fostrat" fåglarna att äta direkt ur handen så om man går ut med lite frön eller annat gott i handen och står stilla så kommer en massa småfåglar efter en stund och flaxar runt huvudet och äter ur handen. Känns skojigt med dom små skarpa fötterna i handen
Bettis
17-02-2008, 20:35
Hittade en bild så söt
Netha
17-02-2008, 21:13
En sån var det. Det var den gulbruna färgen på sidorna som fick oss att förstå att det inte var en talltita. De är sååå söta små.
Idag har jag lagt in bilder i albumet, på fåglar som maken och jag fotat här vid huset och vid sjön intill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.