Full version: Lappmes
Netha
En Lappmes hade vi på besök vid fröautomaterna igår.smile.gif
Det var första gången vi såg en sån annat än på bild...
trodde först att det var en Talltita men det var något som inte stämde.
Tyvärr hanns inte med att ta bild, men vi hoppas att den återkommer.
Felicia
Ja, dom är fina. Hoppas du hinner ta en bild av den någon dag.
Mina föräldrar brukar ha dom runt knuten där dom bor (dom bor i en fjällby) men här är det faktiskt länge sen jag sett den.
Myosotis
Det är faktiskt inte snällt att skriva så där. Jag blir ju avundsjuk. Många år sen jag var i Norrland. Men då hade jag en matning i skogen där jag hade en lappmes på min hand! Höll talgbollen i handen och stod alldeles stilla. wub.gif
Netha
Åh! Åt ur hand. *avis*

Det här är arter vi haft här vid huset... så långt mitt minne räcker. smile.gif
Skata
Kråka
Korp
Björktrast
Rödvingetrast
Nötskrika
Talgoxe
Talltita
Lappmes
Blåmes
Svarthätta
Gulsparv
Lövsångare
Bergfink
Sidensvans
Domherre
Gök
Blåhake
Gulärla
Grönsiska
Snösparv
Sädesärla
Sävsparv
Tornfalk
Gråsparv
Gråsiska
Duva
Svala
Felicia
CITAT (Myosotis @ 04-02-2008, 21:04) *
Det är faktiskt inte snällt att skriva så där. Jag blir ju avundsjuk. Många år sen jag var i Norrland. Men då hade jag en matning i skogen där jag hade en lappmes på min hand! Höll talgbollen i handen och stod alldeles stilla. wub.gif

Ja, mina föräldrar har också "fostrat" fåglarna att äta direkt ur handen så om man går ut med lite frön eller annat gott i handen och står stilla så kommer en massa småfåglar efter en stund och flaxar runt huvudet och äter ur handen. Känns skojigt med dom små skarpa fötterna i handen tongue.gif
Bettis
Hittade en bild så söt

Netha
En sån var det. Det var den gulbruna färgen på sidorna som fick oss att förstå att det inte var en talltita.
De är sååå söta små. smile.gif

Idag har jag lagt in bilder i albumet, på fåglar som maken och jag fotat här vid huset och vid sjön intill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon