Full version: Tipa Trädgårdsresa?
Free
Hej!

Jag tänkte ge min sambo, som är biolog, en trädgårdsresa som morgongåva på vårat bröllop (ja, hon kommer få något smycke oxå). Men dom färdiga paket jag hittat på nätet har varit så j-a dyra. En 5dagars resa till england för minst 10000kr/pers.

Någon som vet någon bra resa eller som kan tipsa om sevärdheter så kan man själv åka runt och titta?

Resmål spelar ingen roll men priset är viktigt då själva bröllopet kostar en slant, och dessutom får hon oxå ett smycke!

Tack på förhand!

Mvh Stefan
Jatsi
Beror väl litet på tidpunkten också och vad man är intresserad av. Madeira är väl inte så dyrt den här tiden på året och finns vackra trädgårdar och fin natur långsmed levadorna. Senare på våren skulle jag sikta på Lettland för runt Riga finns många fina plantskolor, parker, arboret och så är det ju en gammal vacker stad och Botaniska också och Rodoparken i Babite. Estland också billigt om man håller sig utanför de värsta turistfällorna men sevärdheterna kanske mera spridda men nog är naturen vacker också där åtminstone på öarna.
Free
Just det, tidpunkten..

Vi kommer åka slutet av Juli/ början av augusti
Lars-Olof Arvids
Jag vet inte var du bor, men den här researrangören i Halland har bra trädgårdsresor som inte är så dyra:

http://www.akrabergsresor.se/

Olle
Åsa, mälardalen zon 2
En bussresa till bodensjön och Mainau är trevlig vid den årstiden och brukar inte vara så superdyr. Fast det kanske inte är så mycket att resa runt själv. Jag åkte till Mainau på bussresa för en 10år sedan precis i början av augusti och jag tyckte det var en sevärd park + det anordnades en massa olika utflyckter under dagarna vi gjorde även besök i Lichtenstein, Schweitz och österrike så man såg ganska mycket. Det verkar vara flera bussbolag som åker till det området så man kan säkert hitta något som är intressant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon