Har nån av er beställt en hel låda krukor från Lindbloms? Tänkte främst på 7x7x8 cm 2088 st...
Vad kan slutpriset tänkas bli med frakten?
titti49zon6
05-02-2008, 07:33
Du får lägga till 187:50 på priset för frakten, det går som skrymmande postpaket och väger strax under 3 kg
Det blir 628x 1,25=785+187,5=972,50 :2088=ung 47 öre/st
Eva 33c
05-02-2008, 08:50
Tänk på att Lindbloms priser är ex moms, de vänder sig ju i första hand till yrkesodlare. De 628kr blir därför för dig som privatperson i verkligheten 785kr. Bara så du inte blir överraskad när du ska betala

Oj, det hade ju Titti redan räknat in, läste slarvig. Förlåt!
*Ulrica*
05-02-2008, 10:36
CITAT (Tosan @ 04-02-2008, 22:09)

Har nån av er beställt en hel låda krukor från Lindbloms? Tänkte främst på 7x7x8 cm 2088 st...
Vad kan slutpriset tänkas bli med frakten?
Titti har nog räknat fel på en nolla... Krukorna väger 10 gram styck så det blir 20,8 kilo bara för dem, inräknat emballage kommer du upp i 22-23 kilo. Gränsen för postens skrymmande postpaket går vid 20 kilo så det måste skickas på annat sätt. Varför inte kontakta Lindbloms och fråga?
Tack för hjälpen
Jo jag vet att priset är exkl moms... Det är fraktkostnaden jag inte blir klok på.
Har mejlat dem om priset men inte fått svar. Nu har jag iaf beställt, så det visar sig väl.
Kan väl lika gärna svara på samma fråga även i det här forumet, då jag har för mig att jag sett liknande frågor tidigare utan att Meyers och ÖSPAB nämnts. Nackdelen är förstås att man måste köpa hela förpackningar men då jag har jämfört priserna har Meyers varit billigare. De har ett mycket stort sortimen www.meyer-shop.com som handlas genom ÖSPAB i Östra Sönnarslöv [url=http://www.ospab.com/]. Order kan mailas direkt till ÖSPAB. Svensk prislista följer med katalogen som tydligen börjat distribueras denna vecka.
Tack för tipset. Tål att kollas till nästan gång
titti49zon6
05-02-2008, 11:14
Jaha, så klart att jag räknat fel på kilona, tack för att du var så observant Ulrica
*Ulrica*
05-02-2008, 11:19
Jag har beställt katalog från Meyer direkt, kommer svensk prislista med då? Kanske tom är billigare än den svenska fabriken som jag köper från....
Jag tror inte att de skickar något från Tyskland. Beställningar från Sverige länkas nog över till ÖSPAB. Om den svenska prislistan följer med vet jag inte.
Nu har jag pratat med Lindbloms via telefon. Frakten skulle gå på ca 125:- +moms enligt honom.
Det skulle då göra ett styckepris på 45 öre/kruka...
Att jämföra då med VEFI´s tunna gröna 8x8 som kostar 1,13 kr/kruka...
*Ulrica*
07-02-2008, 19:24
Billig frakt! Jämfört med posten...
Ja, absolut!
Men företag brukar ju kunna förhandla till sig paketlösningar med både posten och andra fraktbolag...
Vad jag tycker är värst är att fraker många ggr är dyrare inom sverige än när man beställer nåt från utlandet.
Nu har krukorna kommit och slutnotan hamnade på 989:- (tänkte nog inte på postförskottsavgiften) och det gör ett styckepris på 47 öre/kruka. Rätt okej tycker jag nog.
titti49zon6
18-02-2008, 11:58
Hihi, kan inte låta bli att säga att jag hade ju räknat rätt iallafall
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.