Cassiopeia
Vad trevligt det vore om...

... min mamma eller bästa kompis ägde en stor blom- och plantbutik.
... någon duktig trädgårdsentusiast ville hjälpa oss fixa till vår trädgård bara för att hon/han tyckte det var kul.
... det fanns lite mer jordmån på vår berghällstomt.
... vi råkar gräva fram en skatt i sommar när vi rensar sly.
... alla mina Hoya-bebisar kunde börja växa någon gång.

Vad tycker du vore trevligt?
Eva i Skåne
CITAT (Cassiopeia @ 04-02-2008, 23:50) *
Vad trevligt det vore om...

... vi råkar gräva fram en skatt i sommar när vi rensar sly.

Vad tycker du vore trevligt?

Det tycker jag också hade varit trevligt smile.gif
Sen vore det trevligt om någon ville bygga ett stort växthus till mig eller åtminstone ett lusthus
och om jag kunde få t ex tv4´s Bygg-lov att bygga till min sommarstuga så vi kan flytta dit
och om jag kunde vara ledig från jobb från april-sept och bara sköta mina växter (och behålla lönen förstås)

Jaa, det finns mycket att drömma om yes.gif

Wilmer
Jag tycker det skulle vara så trevligt att jag grät av lycka om någon kom på hur man får bort mördarsniglarna. Det är ingen ide att odla längre om de ska hålla på så här!

Annars, i en värld utan dem skulle det vara sååå trevligt om Odlas perennerbjudande kom NU så jag kunde beställa med ENGÅNG jag längtar så.
Cacki
Jag håller absolut med Wilmer ang. sniglarna. Kunde någon tala om för rådjuren att de inte får vara i min trädgård vore jag också tacksam.

Djupare och fuktigare jord, tack!

Möjlighet att komma in med en minitraktor ed för att kunna frakta hit stenbumlingar värda sitt namn.

Och tänk vad trevligt det vore om någon tankeläsare kunde stå med en leverans utanför dörren så fort jag såg en växt jag skulle vilja ha, antingen i någon bok, på nätet eller irl.

Att nyplanterade buskar och fr a träd växte till lagom storlek över en natt.
LindaLunda
Och vad trevligt det hade varit om rådjuren hade börjat äta mördarsniglarna istället.. för trädgårdsväxter... bara en knäpp tanke.... Då kunde rådjuren få bo i min trädgård....
Linda
Cacki
CITAT (LindaLunda @ 06-02-2008, 08:49) *
Och vad trevligt det hade varit om rådjuren hade börjat äta mördarsniglarna istället.. för trädgårdsväxter... bara en knäpp tanke.... Då kunde rådjuren få bo i min trädgård....
Linda

DET vore inte dumt, det! Då skulle rådjuren vara välkomna här också, för man kan ju inte anklaga dem för att vara några fula djur precis.
catlady
Det vore trevligt om mördarsniglarna gav sig på våldtäktsmän, mördare och djurplågare istället för mina dahlior, rosor, hostor...
Ocj jo, det hade verkligen varit trevligt om någon landsskapsarkitekt eller trädgårdsanläggare hade tagit sig an min trädgård gratis bara för att det är så kul!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon