Hej alla,
jag har kommit fram till att de blomböcker jag har inte räcker till...
De böcker jag har är "Marguerite Walfridson - Krukväxtåret", "Runo Löwenmo - Krukväxter" och den söta "Linnéa planterar". Men nu vill jag införskaffa mig en lite mer aktuell blombok.
Är det någon som vet en bra bok?
Mvh/Emser
Månsson, Lena krukväxter, över 500 växter för vackare fönster. Tar upp stora dela av det aktuella krukväxtsortimentet. Rejäl "uppslagsbok".
Rocén-Skoog Krukväxter från jordens alla hörn . Mer av inspirande läsning, vackra bilder. En del nya, ovanliga krukväxter.
Om du lyckas hitta Bonniers stora "Bo med blommor" av Rob Herwig är du räddad! Den har räddat mig många gånger.
Stora krukväxtboken ICA-bokförlag är en annan aktuell krukväxtbok som finns i handeln fn. Mellanting mellan inspirationsläsning och uppslagsbok.
På antikvariat eller på bibliotek kan du leta efter
Blommor besvarad kärlek av Nina och Tord Hubert, samt den ovan nämnda Herwig-Bo med blommor.
Hej alla,
jag var till Akademibokhandeln i Uppsala där jag bor och hittade en del roliga samt "bra-iga" böcker i ämnet vi alla brinner för!

Jag tittade bla. på Bonniers böcker men de ända de hade var på engelska! Tittade på ICAs bok och står just nu och väljer bok!

KOmmer dock intre ihåg vad den boken jag annars överväger heter! men den innehåller 256 olika krukväxter och är baserad på samma sätt som ICAs bok fast - mer fakta!

Men jag ska gå på atikvariat imorgon och titta efter billiga böcker!

Mvh/Emser
Nina & Tord Hubert: Blommor besvarad kärlek
Denna är mycket en nöjesläsning men mycket inspirerande och det finns mycket kunskap även om de lite mer ovanliga krukväxterna. Kan vara en idé att kolla i antikvariat...
tokfian
25-11-2002, 20:19
Blommor besvarad kärlek är en underbar krukväxtbok som tyvärr är slut överallt.Jag vet många som letar efter denna,Ett tips är att skriva under köp/byte/sälj..Själv fick jag tag på Bonniers stora bo med blommor,Jättekul eftersom jag sökte som en toka efter den på antikvariat men fick inget napp,såjag skrev en köpes annons och 3 dagar efteråt lyckades jag,,Den är toppen,..MVh as
Oki, då vet jag at jag ska leta lite extra efter den!
Någon annan som vte en bra bok?
Mvh/Emser
Hannele
25-11-2002, 23:14
Het tips är att kolla på antikvariat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.