noranettan
Ännu en av de rosa halvfyllda till fyllda. Den kan vid en första blick tas för Husmoderrosen, men Staffa har mer "ordentliga" och sammanhållna rosor. Den blommar oerhört rikligt och doftar ganska starkt. Rosorna är väldigt fina, en hel buske fylld med små tårtrosor, mmmmmmmmm. Den blir närmare 2 meter och går bra upp till zon 6.

Anette
mamamaggan
Har setat här och väntat på dagens pimpinell och så kommer det en sådan här vacker - igen!

Mia, zon 3
Ja, den är ju så fiiin.... Den serr ju lite "vild" ut trots sina fyllda blommor, så den skulle jag kunna tänka mig att blanda in i min "hedge-row". Vad tror du om det Anette?
noranettan
Det är klart att det går bra. Då får du lite försommarblomning. Den är liiiiiiite lättare att ha koll på än vad Husmoderrosen är.
svennis
Det är ju Staffa som bland de vanligaste, 'lite som Flammentanz'..
Inte så Aha, men tacksam. smile.gif

Staffa b.jpg

Staffa.jpg

Mia, zon 3
Gillar kombinationen av de ljusa kronbladen och de mörka foderbladen hos knopparna....
Hur är det med nypon?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon