Full version: Odlaträff Skåne
stennie
CITAT
Jag vill gärna träffa alla er skåneodlaiter igen! Men jag blev så besviken på mässan förra året, tyckte att trädgårdsdelen var alldeles för liten! Och just den 8:e är jag tyvärr upptagen...
Kan vi inte försöka arrangera en frö- eller växtbytardag någon gång i vår?

Tycker jag låter som en bra ide.....

Vi kan träffas hos mig, om ni vill?......Någon gång i början på Maj kanske?

catlady
Jag är absolut på Stennie! Och det skulle vara jättekul att se hur din trädgård har utvecklat sig din galna odlare du! wink.gif
Förra året blev det en sådan underbar och ovanligt varm dag. Vågar man hoppas att början av maj blir likadan detta år? Iså fall föreslår jag söndagen den 4:e maj.
Jag hade hoppats att ha något att visa upp detta året men tyvärr är min trädgård fortfarande en katastrof...
Alexander-VG-zon3
jag skulle gärna vilja träffas vi kan ju kolla i fler trädgårdar annars ?? . dock vet jag inte om jag kan följa med om jag inte får skjuts av någon plus vet jag inte om jag bor i skåne eller i göteborg i maj . vi får se ad som händer
Jan Lindgren
Hej!
STA har växtmarknad 4:e maj.
MVH
Jan Lindgren
stennie
Då är det kanske dumt med den 4:de...men vi kan hitta ett annat datum.

Tänkte jag kunde kontakta Lilla flora...Det kunde väl vara trevligt?
Eva i Skåne
Vilken fantastisk trädgårdsvandring jag gjort via din länk till Lilla Flora!!!
Brukar dom ha visning av sin trädgård?

Jag avvaktar till ni bestämt datum, det är så mycket som händer i maj.
Jag missade träffen på Odla vid Sösdala ifjol, om det är den ni pratar om. Kunde vara kul att försöka träffa er i år istället.
Stella-Polaris
Tar ni även in Hallänningar???
Krolliljan
CITAT (Stella-Polaris @ 06-02-2008, 20:21) *
Tar ni även in Hallänningar???

Hoppsan svarade på förra förfrågan utan att ens ställa den frågan. unsure.gif
stennie
Självklart ! spelar ingen roll, det är väl upp till var och en hur långt man är villig att köra!
catlady
CITAT

Var är marknaden? Om den är i södra Skåne och inte är vrålstor så kanske det kunde vara trevligt att samköra den med en träff?
Annars föreslår jag isåfall helgen därpå, söndagen den 11:e maj. Vad säger ni?
stennie
Växtmarknad på Alnarp!
catlady
Aha! Jo då blir det kanske en aning tajt med Skåneträff samtidigt... Låter kul dock, aldrig varit där! Är inträdet gratis? Får en känsla av att många av Skåne-odlaiterna kommer dyka upp... yes.gif
Jan Lindgren
Hej!
STAs växtmarknad i Skåne är alltid en upplevelse. Jag tycker det är det bästa stället för att hitta roliga växter. Marknaden är till för medlemmar i STA men jag har aldrig varit med om att någon kontrollerar medlemsskapet. Intäkterna kommer ifrån att säljarna betalar 10% av försäljningen till föreningen. Har du aldrig varit i Alnarpsparken så rekommenderar jag ett besök där samtidigt. Alnarpsparken är också en bra mötesplats för odlaiter.
MVH
Jan Lindgren
catlady
Då ska jag absolut dit! Är det fler av er som var på förra mötet som tänker dra dit?
anima
CITAT (Jan Lindgren @ 06-02-2008, 17:02) *
Hej!
MVH
Jan Lindgren

Jan! Skulle vilja veta mera om den? Var kan man övernatta och vilka är reglerna? Vad finns att handla?
marskattan
Jag vill oxå på träff!!!! Har redan bokat in dagen för marknaden och tar gärna och förgyller dagen ännu mer med en träff med många glada odlaiter *ler*

anima: vad kan man inte handla där, är nog lättare att säga. För det brukar finnas det mesta i växtväg, dvs sådant som medlemmarna själva har odlat upp eller delat från sina egna trädgårdar. Sen är det alltid lite beroende på vädret, men jag vet oxå att en hel del försäljare kör från Halland och Blekinge/Småland för att komma dit så det är en mkt väl ansedd marknad.
embees
CITAT (Jan Lindgren @ 09-02-2008, 16:20) *
Hej!
STAs växtmarknad i Skåne är alltid en upplevelse.

Känner mig dum som ett spån! Vad är STA?
marskattan
CITAT (embees @ 18-03-2008, 20:00) *
Känner mig dum som ett spån! Vad är STA?

Du ska inte känna dig dum. STA står för Sällskapet Trädgårds Amatörerna. Men jag kan oxå säga att dom är allt annat än amatörer. Det är på dessa marknader man hittar rariteterna. Och dom som står och säljer är så enormt kunniga och trevliga, trädgården är ju deras skötebarn. Dom jag snackat med på marknaderna delar mer än gärna med sig av sina kunskaper.
Maria S i Skåne
Hej
Jag vill gärna vara med på en skåneträff.
Säg bara var? när? hur?

Den 4 maj är inbokad till STA:s växtmarknad. tummenupp.gif
embees
CITAT (Maria S i Skåne @ 18-03-2008, 21:46) *
Hej
Jag vill gärna vara med på en skåneträff.
Säg bara var? när? hur?

Den 4 maj är inbokad till STA:s växtmarknad. tummenupp.gif

Och var tilldrar den sig?

Och tack marskattan för förklaringen vad STA står för!
Maria S i Skåne
Växtmarknaden är på Alnarp strax söder om Lomma.
embees
CITAT (Maria S i Skåne @ 19-03-2008, 18:25) *
Växtmarknaden är på Alnarp strax söder om Lomma.

Toppen!

Där är mycket att titta på! Ska försöka ta mig dit.
anima
Jag har anmält mig som säljare på denna marknad, skall bli intressant!
Frågan är var övernattar jag? Hjälp mig att hitta ett B&B?
marskattan
En liten sökning på google gav mig detta svaret: Vragerups gård

Det är alltså inget ställe jag känner till överhuvudtaget utan hittade det nyss på nätet. Annars vet jag att Lomma camping är mkt känt men jag har ingen aning om dom har stugor eller liknande.

Kanske någon mer lokalt-boende person som vet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon