När jag ska bränna en mapp till dvd så kollar jag först hur stor mappen är ...med muspekaren över mappen, ser att den är tex 5,8 GB.
Jag ser att den är för stor för en DVD och plockar då bort undermappar för att få ner den till tex 4,7 GB=DVD.
Jag kollar igen och får då upp samma siffra--5,8 GB.
Först när jag stängt datorn och startat om får jag den rätta siffran.
Måste väl finnas ett enklare sätt. Jag vet att man kan bränna den på 2 DVD på en gång men vill inte göra så.
Du har inget program som kan packa filerna åt dej? T. ex. WinRar, som är ett gratisprogram.
Jo...jag har winrar.....anävänder för att packa upp andras filer.
Jag tänkte aldrig på att kunna packa dem.......hur säger man....när huvet är dumt får kroppen lida
Nu ska jag testa om jag fixar det.
Jag vet hur du tänker.. Lika för mej, innan en kompis föreslog att jag skulle packa också. Då slog det mej att någon måste har packat de filerna jag packade upp..
Lycka till!
är det bilder, musik film eller liknande kan winrar inte komprimera ner storleken så värst mycket mer.
kör du max komprimering så kommer det att ta rätt lång tid dessutom. och sen så kan du ju inte se filerna på skivan du bränt utan måst kopiera ner den till datorn och packa upp rarfilen.
testa att tryck på "F5" knappen för att uppdatera. annars kan du ju alltid markera mappen/arna högerklicka och välja egenskaper.
dom flesta brännar programmen visar ju också storleken på mapparna.
edit: du kan ju öven bränna det på en DVD9 (dual layer) skiva, om du har support för det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.