Full version: Glädjeämne!
catlady
Jag fick ett paket med olika basilika-fröer och presentkort på lillafiskaregatan (trädgårdsaffär med massor av fröer i Lund) i födelsedagspresent i oktober. Kunde inte hålla mig utan var tvungen att så basilikan redan förra månaden... De står i söderfönstret med extraljus, men egentligen hade de nog velat ha ännu mer ljus... Jag kunde bara inte hålla mig!
Snart ska jag ta en tur till Lund och beställa.... *dräggel* laugh.gif
[attachment=12940:IMG_2024.jpg]
Åsa zon 3
HÄRLIGT!! Jag sådde fröer igår så nu börjar stirret crazy.gif
ewa zon 3
CITAT (catlady @ 06-02-2008, 13:45) *
....De står i söderfönstret med extraljus, men egentligen hade de nog velat ha ännu mer ljus... Jag kunde bara inte hålla mig!....

Härligt med egenodlad basilika. Har du provat att flytta extraljuset riktigt nära de små platorna? Inte mer än 10 cm ovanför bladen?
Om du ska skola om plantorna kan du passa på att stoppa ner dom lite djupare i krukan. smile.gif

/Ewa
catlady
Jodå, extraljuset är nära, men har tyvärr bara en skrivbordslampa med lysrör, så det är lite futtigt. Ska vänta ett par veckor till innan jag omskolar, i alla fall de minsta. De har verkligen växt olika snabbt! Några ser så svaga ut och vissa drar iväg varje dag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon