|
Adri-Anne
04-08-2003, 20:59
Hej allihopa! Vart har humorn tagit vägen? Innan var det en massa putslustigt och vänligt smågnabbande, roliga historier osv, Nu har det blivit så väldans allvarligt Jag saknar den stilen , som var innan. Lite om allt möjligt. Vad tycker ni, måste det vara så stendött här?
CITAT (Adri-Anne @ 04-08-2003, 21:59) Hej allihopa! Vart har humorn tagit vägen? Innan var det en massa putslustigt och vänligt smågnabbande, roliga historier osv, Nu har det blivit så väldans allvarligt Jag saknar den stilen , som var innan. Lite om allt möjligt. Vad tycker ni, måste det vara så stendött här?  Det var lustigt - har humorn försvunnit?
Eva i Skåne
04-08-2003, 22:13
CITAT (Posse @ 04-08-2003, 23:04) Det var lustigt - har humorn försvunnit? Det här kan ju bli riktigt roligt
Får väl klämma i med en gammal goding som knappast lär kränka någon och som dessutom har en viss odlingsanknytning... - Vart tog vägen vägen? - Det vete 17, jag tror att vi är ute på en åker och åker!
Klarar mig utmärkt utan roliga historier här, inte därför jag sitter på Odla.nu utan för att ta del av allas kunskaper, få prata trädgård. Men på mitt jobb bland alla gamla behövs det mycket skämt, historier för alla ska må bra, det lättar upp i allvaret.
Eva i Skåne
04-08-2003, 23:08
En och annan rolig historia skadar aldrig. Det är ju frivilligt vilka inlägg man läser, men på småprat är det mesta tillåtet. Det är skönt att kunna skriva om något vardagligt ibland, glädje eller sorg, utan att det handlar om växter. Jag förstår vad Ann menar, men snart nog kommer hösten och den lååånga vintern när vi trädgårdsidioter (ja, inte du förstås, men kanske du och du och du och jag  ) måste fördriva tiden till nästa odlingssäsong och då kommer nog småpratet igång igen. Jag hoppas att en del "gamla" bekanta kommer tillbaka då också. Vissa saknar man liksom.....
Hej Anne och ni andra! Visserligen anser min bekantskapskrets att jag är kemiskt befriad från humor. Och inte har det blivit bättre av en odlingssäsong på sofflocket. Men man kan väl köra en repris på sina gamla bravader!
Vad utmärker en novis i koloniområdet?
Novisen är den som hyr en jordfräs utan att fråga hur den funkar. Ser man någon som galopperar efter en skenande jordfräs varv efter varv på sin lott - då är det en nybörjare!
Novisen är den som glömmer sätta fast strilen ordentligt innan han sänker vattenkannan i vattentunnan för påfyllning. Ser man någon som hänger på mage över vattentunnan och sprattar med benen är det novisen som "fiskar sil" (inte sill!)
Novisen är den som blir mer blöt själv än odlingarna, då han försöker sig på att vattna med slang. Se upp för att stanna och prata med denna person! Ofta glömmer han även vart han riktar vattenstrålen. Risken är att du själv får ett ofrivilligt bad.
Novisen kan inte hålla ordning på ettåringar och perenner. Han avslöjar sin okunnighet om du ger honom en tvååring ena året och året efter frågar om den mår bra. Eftersom novisen då skäms för att plantan "försvunnit", tackar han vänligt och säger "Joo, den blommar så fint i år också!"
Novisen är den som lastar skottkärran med så mycket gödsel att han kantrar och ramlar i grannens krusbärsbuske! Inte att rekommendera. Ramla hellre i en vinbärsbuske, den är inte lika vass!
Novisen är den som inte kan hålla reda på sina redskap, utan ställer sig på krattan och får en klapp där back av skaftet.
Novisen är den som ställer till oreda i hela koloniområdet när en död mullvad fastnar på grepen under vårgrävningen. Genom att hysteriskt skrika och rusa runt, samlas snart alla kolonins invånade att betrakta odjuret och kommentera fyndet. Men är det verkligen en mullvad?
Hälsar Annki
Adri-Anne
06-08-2003, 11:18
Tack till var och en för svar. Håller med, det blir nog bättre framåt hösten Åååååå Annki! Den var bara för härlig. Skrattade så min stora mage nästan fick tarmvred. Får jag lov att dela med mig av den till andra? En rolig historia mitt i prick för oss trädgårdsentusiaster.
Hej Anne! Dela med dig bäst du vill! Det är självupplevt, rubbet! Och de flesta "novis-tavlorna" har jag dessutom gjort alldeles sjäkv.
CITAT (Annki @ 06-08-2003, 12:06) Novisen är den som inte kan hålla reda på sina redskap, utan ställer sig på krattan och får en klapp där back av skaftet. Har novisen sån tur att krattan bara "klappar" där back får man gratulera! Dylika tingestar brukar nog ofta "klappa" till i ansiktet istället.
Beror på från vilket håll man kommer! Jag är inte ett sånt blindstyre att jag kliver på den framifrån  utan jag lyckades "backa" på den!
CITAT (Annki @ 08-08-2003, 19:48) Beror på från vilket håll man kommer! Jag är inte ett sånt blindstyre att jag kliver på den framifrån :lol: utan jag lyckades "backa" på den! Det är inte alla som håller örnkoll på marken när de går i egna trädgården... Eller ser i mörkret...
rosettei
12-08-2003, 10:31
Det var roliga novis berättelser, efter att ha läst dom så vågar jag erkänna vad jag svarade min son när han frågade, var är min fina blommplanta som växte här förra året? Jag svarade, det var säkert en dålig planta de sålde som har dött. Nu i augusti är den så här fin plantan som var dödFörst i år så vet jag lite mer om de olika clematisplantorna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|