Full version: hundar på rymmen
ängsvädd
Vad sorgligt sad.gif Nakenhundar som inte har något skydd mot kyla sad.gif

Undrar var de hamnar nu, Hundstallet ?
gunvor
Det måste ju vara någons! Det måste ju ha hänt ngt!
Skottpengar på den som bara tröttnar och slänger ut sina hundar.
ängsvädd
Ja, man undrar vad som ligger bakom tragedin. Jag frågade Hundstallet om de tar emot hundar utanför Sthlm:s län:

Vi tar främst emot hundar ifrån myndigheter i Stockholm.

Kommer en förfrågan från myndigheter utanför Stockholm ställer vi givetvis upp men det är sällan vi får sådan förfrågningar då andra polismyndigheter oftast har ordnat på annat sätt i deras närområde.

Mvh
Hundstallet
Anma
Ush! Man undrar ju vad som hänt! Längre ner finns en till artikel och där står att hundarna hamnar på ett pensionat. Om ägaren inte hör av sig inom 19 dagar blir hundarna statens egendom och kommer att säljas.
Stackars hundar, hoppas de hittar ett bra hem allihopa! sad.gif
ängsvädd
Det verkar som att hundarna är dumpade mad.gif Skönt att de har fått komma in i värmen nu och hoppas de får bra hem. Men det verkar som att personen/personerna kan dumpa dem lite utspritt, vid olika tidpunkter så man får hoppas att inte fler dumpas.

Vilken söting på bilden wub.gif
zaaritha
Blev så orolig, när jag läste om dem i tidningen!
Måste väl vara s.k. "importörer" som slängt ut dem?
Måtte snälla människor hitta dem o ta hand om dem!
Christer i Falköping
Konstigt att dumpa dem, fast det tror jag det handlar om, för det är ju inga billiga hundar direkt.
Christer.
gunvor
CITAT (Christer i Falköping @ 10-02-2008, 07:21) *
Konstigt att dumpa dem, fast det tror jag det handlar om, för det är ju inga billiga hundar direkt.
Christer.

Rasen har ju varit "överpopulär" i många år - nu har det börjat poppa upp diverse hälsoproblem och därmed följer div osämjor inom rasklubb o styrelse o avelsråd etc etc - jag tror att någon helt enkelt tröttnat och dumpat dom! Väldigt fult gjort!
Finns det ingen här som bor i dom trakterna som "fått in ngt på radran"???
ängsvädd
Jaså, det är osämja inom rasklubben. På den tiden när jag hade en powder puff så reagerade jag över att puffar och nakna ställdes ut i samma klass, vet inte hur det är nu och många domare favoriserade de nakna tyvärr.

Men då gjorde rasklubben något mycket bra, de la upp hårda regler mot inavel för att rädda rasen, inavelsgraden fick vara max några procent, minns ej hur mycket. Men det var inte så populärt hos alla.
Anki på Öland
CITAT (gunvor @ 10-02-2008, 08:44) *
............................. - jag tror att någon helt enkelt tröttnat och dumpat dom! Väldigt fult gjort!
Finns det ingen här som bor i dom trakterna som "fått in ngt på radran"???

Tror jag också - kanske någon som blev sittande med en kull valpar som inte blev sålda - det är inte nådigt med ett sånt gäng (kanske t.o.m. i en lägenhet) när dom får några månader på nacken.....
Anki
*Ulrica*
Visst, de borde kolla om det är någon som annonserat om att sälja dessa hundar den senaste tiden.

Någon som hört något om hur det har gått med den här historien?
aldo
Vet att folk ringer som tokiga o vill ta hand om hundarna .

Varje hund kan få minst 10 hussar o mattar var .
MariaS
Min fundering.
Kan det vara så att det är ekonomiska problem, med fogden i knutarna som urartar i en så här desperat handling?
Anki på Öland
CITAT (MariaS @ 10-02-2008, 13:22) *
Min fundering.
Kan det vara så att det är ekonomiska problem, med fogden i knutarna som urartar i en så här desperat handling?

Tror inte kronofogden vill ha hundar.... hur skulle han avyttra dom och få ordentligt betalt på ett enkelt sätt...
ANki
MariaS
CITAT (Anki på Öland @ 10-02-2008, 13:25) *
Tror inte kronofogden vill ha hundar.... hur skulle han avyttra dom och få ordentligt betalt på ett enkelt sätt...
ANki

Jag vet att fogden inte vill ha hundar, men har ändå sett fenomenet förut. I våra trakter har det gällt både hundar och minigrisar, som dumpats på detta sättet, när fogden varit på ingående!
aldo
Om ni inte redan läst det så varsågod :

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1286249

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon