Full version: Smilekurs på Teia
Överbölingen
Jag är djupt chockerad.

På Telias 90200 nummer brukar väntetiden vara upp mot 70 – 150 före i kön.
I dag kom jag fram direkt. Sedvanlig vidarekoppling efter trevligt samtal klargjorde att jag låg som nr 2 i kön.
Samtalet gällde mobilt bredband och ev uppsägning av vanliga telenätet.

Trodde inte mina öron. En synnerligen vänlig snubbe som gav enkla och klara besked för en som int begrip nå.
klargjorde kostnadsvinst osv.
Uppgraderingen som erbjuds var som jag trodde utan effekt här i byn. Avstånd från ATstation mm.

Tänk att Telia har skickat sitt folk på Smilekurs (fått uttrycket från Nabolandet).
Aqvakul
En sån liten solskenshistoria! yahoo.gif
mamamaggan
CITAT (aq42 @ 07-02-2008, 16:40) *
En sån liten solskenshistoria! yahoo.gif

Kan man lugnt säga!

Men visst är det väl heltokigt att man ska bli chockad av att bli vänligt bemött.

Vet genom en son , som jobbar på Telias kundtjänst , att de jobbar häcken av sig. Det ska utökas med mer personal iaf på den orten han jobbar. Blir ju bättre både för dem och kunderna.

Han har också berättat att det tyvärr är så att det som räknas är hur många samtal man klarar av per timme . Om man tar lite färre samtal men kan ge kunderna bättre serivce räknas inte. Likaså kollas det inte om det blir fler som måste ringa igen , blir ju längre köer då , p g a att man inte " får " låta det ta den tid som behövs. De blir uppmanade att se till att " bättra " sig d v s ta fler samtal på kortare tid.
Myosotis
Du måste ha slagit fel nummer! rotfl.gif
Bee
Och så läser vi i tidningarna idag att Telia skall kicka ut 2.900 pers varav två tredjedelar i Sverige sad.gif
Det lär ju inte betyda avlastning på Kundtjänst; man brukar ju kicka ut dom som är längst ner på stegen.
mamamaggan
CITAT (Bee @ 08-02-2008, 10:28) *
Och så läser vi i tidningarna idag att Telia skall kicka ut 2.900 pers varav två tredjedelar i Sverige sad.gif
Det lär ju inte betyda avlastning på Kundtjänst; man brukar ju kicka ut dom som är längst ner på stegen.

Har inte läst om det men det kan vara som man gjort förr, man " knoppar av" genom att sälja ut delar av sin verksamhet .
Lilla Birka
CITAT (Bee @ 08-02-2008, 10:28) *

Var inte det Sony Ericsson?
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 08-02-2008, 16:53) *
Var inte det Sony Ericsson?

Visst var det Telia!

http://www.ekonominyheterna.se/nyheter/200...-bors/index.xml
Lilla Birka
CITAT (aq42 @ 08-02-2008, 21:10) *

Rätt, såg nyheterna lite senare och insåg att Telia också........ thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon