CurlySue
Håller på att bli galen. Mina 2 småhundar (chihuahua) hoppar ned ifrån sängen minst 10 ggr per natt, och sen vill de bli upplyfta igen= jag vaknar. thumbdown.gif
Har bett maken bygga någon form av trappa till dem...men tiden finns inte...

Finns det att köpa någonstans? kan jag använda något annat för dem att klättra på?

Sängen vi har är högre än normalt.

Tips mottages tacksamt.. thanks.gif
Anma
Någon slags låda som trappsteg borde väl fungera?
ängsvädd
Jag hade en diskbråcksopererad powder puff. Min säng var i o för sig inte högre än normalt men jag gjorde en plan hög av hopvikta gamla täcken, trasmattor etc som jag hade hemma.
Grå
Brädor och spik?

Annars får du väl låta din älsklingar göra det alla hundar bör - låta alfahonan sova på bästa platsen med sin hane ifred och själva ligga på golvet nedanför, om än på en kudde?

Måste bara få lov att ställa frågan varför just maken ska bygga trappan...? Jag tror du gör den bäst själv eftersom du troligtvis vet på ett ungefär vad du vill ha?

Om inte annat får ni väl börja avla fram jättestora chihuahor som klarar sig själva biggrin.gif

(Förlåt, kunde inte låta bli wink.gif Kram)

Lycka till!
Sofiia
Här finns en trappa (väldigt dyr sådan...) http://www.sparkop.se/ --> djurtillbehör och där finns den.

Min toypudel har blivit en liten latmask hon, hon orkar inte hoppa upp i soffor och stolar. Hon kan nog men min pappa lyfter alltid upp henne, så ja varför göra onödigt jobb? dunno.gif

När hon opererades och inte kunde hoppa så hade vi en stor dyna på golvet. Då gick det fint:)
ängsvädd
CITAT (Sofiia @ 07-02-2008, 18:44) *
Här finns en trappa (väldigt dyr sådan...) http://www.sparkop.se/ --> djurtillbehör och där finns den.

Nu rear de ut den för 68,50:- smile.gif
Sofiia
Oj, då var den ganska billig ju! smile.gif läste inte så noga...
CurlySue
Åh!!
Tack.. har beställt 2 trappor från sparköp..ska försöka bygga ihop dem till en..

smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon