Full version: Dagens lögn!
Sidor: 1, 2, 3
AnnammA
Jag har ett mycket bättre sätt att ta mig från ställe A till ställe B; jag bara snurrar på ena fingret, och så vips!, är jag där jag önskar. Magiska osynliga foppatofflor. Yes! flirting.gif
Ramred
Nu har jag gått igenom hela övningsmaterialet på 600 sidor till 3D-model-programmet. Det tog 20 minuter och jag kan det utan och innan.
*Stintan*
Fick just ett brev med det glädjande beskedet att jag blivit antagen till balettakademien yahoo.gif
pimpim
Jag har slängt alla mina krukväxter i komposten.
160kvm stort hus
Äntligen!!

Efter flera års kämpande är min man äntligen gravid!!

AnnammA
CITAT (16kvm stor balkong @ 08-02-2008, 10:10) *
Äntligen!!

Efter flera års kämpande är min man äntligen gravid!!

Kan det bli en elefantbäbis, månne??? naughty.gif Snabeln har ju redan vuxit ut... crazy.gif
Alba
CITAT (Stintan43 @ 08-02-2008, 10:00) *
Fick just ett brev med det glädjande beskedet att jag blivit antagen till balettakademien yahoo.gif

Så roligt Stintan. Jag är lärare där. Har ju dansat balett i måååånga år.
Bettis
rotfl.gif ja jösses vad ni kan rotfl.gif
Själv har jag köpt 8 hundvalpar idag och beställt hundvakt som kommer strax.
Myosotis
Hela min trädgård är full med Meconopsis. De självsår sig numera och mår hur bra som helst. Det var inga problem alls att driva upp dem från frön, alla grodde och de ruttnade inte alls.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 08-02-2008, 10:43) *
Hela min trädgård är full med Meconopsis. De självsår sig numera och mår hur bra som helst. Det var inga problem alls att driva upp dem från frön, alla grodde och de ruttnade inte alls.

Skaffat dig gröna fingrar? crazy.gif
Tosan
CITAT (Myosotis @ 08-02-2008, 10:43) *

Ja, jag sådde mina i förrgår, samma där, alla tog sig, och slår nog ut vilken dag som helst
Myosotis
CITAT (aq42 @ 08-02-2008, 10:47) *
Skaffat dig gröna fingrar? crazy.gif

Det har jag alltid haft! Medfödd begåvning! Du skulle bara se mina välmående krukväxter! *har svårt att hålla sig för skratt*
Aqvakul
CITAT (Tosan @ 08-02-2008, 10:49) *
Ja, jag sådde mina i förrgår, samma där, alla tog sig, och slår nog ut vilken dag som helst

Mina slog ut medan jag höll på och sådde, hann aldrig få ner dem i jorden.......
Myosotis
CITAT (Tosan @ 08-02-2008, 10:49) *

glömde säga att mina blommar redan! Tror jag ska gå ut och plocka en stor bukett...
Bettis
Köpte en triss lott, så nu är man miljonär också....
Hannele
CITAT (Bettis @ 07-02-2008, 17:53) *
Idag har jag skurat hela huset blush.gif

jag har dammsugit innocent.gif
skogstroll
I mitt kallväxthus dignar det av tomater och druvor. Jag hinner knappt äta upp dem. Ikväll ska jag göra tomatchutney och vin på druvorna... Hur har ni i era växthus? whistling.gif
Cacki
CITAT (skogstroll @ 08-02-2008, 11:53) *
I mitt kallväxthus dignar det av tomater och druvor. Jag hinner knappt äta upp dem. Ikväll ska jag göra tomatchutney och vin på druvorna... Hur har ni i era växthus? whistling.gif

Eftersom jag har ett uppvärmt växthus på 200 kvm så har jag givetvis odlat mina grönsaker själv hela vintern och nu har jag röjt lite plats för årets sådder som håller på att skola om sej själva.
Just nu ligger jag vid poolkanten och blir matad med druvor och ost av min vackre personliga massör och trädgårdsmästare....den mannen kan visst allt........ wub.gif
niklaswik
I morse avvärjde jag ett bankrån genom att med stadig hand slå en biljardkö i ena ögat på varje rånare. Därefter beslutade jag mig för att själv fullfölja rånet och stack med alla pengar. Jag flydde utomlands, till Gotland. Eller om det var Småland.

Där växlade jag in alla pengar till gamla 10-öringar och byggde mig ett slott av alla dessa mynt, och där sitter jag nu med min lilla dator och njuter av livet.
Tosan
CITAT (skogstroll @ 08-02-2008, 11:53) *

Jodå, jag sitter där inne hela dagarna och njuter av druvor, vattenmeloner och annat gott egenodlat, som nötter, exotiska frukter osv...
Aqvakul
Svenska akademin ringde idag igen och undrade om jag möjligtvis skulle kunna tänka mig ett nobelpris i år. Tackade vänligt men bestämt nej. Så tjatiga de är!!!
Bettis
CITAT (niklaswik @ 08-02-2008, 12:17) *
stadig hand slå en biljardkö i ena ögat på varje rånare.

rotfl.gif Går du ofta omkring med en biljardkö när du är ute rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 08-02-2008, 12:25) *

det gör väl alla..... dunno.gif
Cacki
Idag kom brevbäraren med brevet som jag väntat på så länge. Från patentverket. Jag har äntligen fått patent på min champagnemaskin.
Den liknar en Soda Stream lite grand. Man kan ta vilken j-a survin som helst och bubbla upp det till världens underbaraste champagne.
Det bästa av allt är att inköpskostnaden för maskin och survin är intjänad redan på en halv flaska champagne. Gissa om jag komer att göra pengar på det här. Vill ni beställa en så kan ni väl ordna en lista här på Odla och sambeställa. Frakten blir lite billigare då.
Biggan_
CITAT (aq42 @ 08-02-2008, 12:24) *
Svenska akademin ringde idag igen och undrade om jag möjligtvis skulle kunna tänka mig ett nobelpris i år. Tackade vänligt men bestämt nej. Så tjatiga de är!!!

Ja, jag håller med dej! Komma och störa med sånt tjafs nu när man äntligen kommit med i Lets dance!
Aqvakul
Jag var i affären och skulle handla avocado. Det var specialerbjudande - "tag 3 betala för två". jag tog tre och betalade för de andra två. Palaver - Butikschefen vägrade först att låta mig gå hem med 5 st till priset för två, men jag gav mig inte. Nu blir det avocadofest i kväll.
Alba
Vet ni.....Bill Clinton ringde mig för en stund sedan. Han ville att jag skulle komma över. Han känner sig så ensam nu när Hillary är så mycket ute och reser.
Jag vet inte hur jag ska göra.......då måste jag ju skippa skidåkningen med George Clooney i helgen.

Bill skulle skicka ett privatplan så jag måste bestämma mig innan i afton. Oj oj vilka jobbiga bekymmer jag får.
Aqvakul
CITAT (Alba @ 08-02-2008, 12:43) *
Vet ni.....Bill Clinton ringde mig för en stund sedan. Han ville att jag skulle komma över. Han känner sig så ensam nu när Hillary är så mycket ute och reser.
Jag vet inte hur jag ska göra.......då måste jag ju skippa skidåkningen med George Clooney i helgen.

Bill skulle skicka ett privatplan så jag måste bestämma mig innan i afton. Oj oj vilka jobbiga bekymmer jag får.

Vilket sammanträffande, Hillary ringde just till mig... nobbade iskallt! thumbdown.gif
Betty
Allvarligt talat; Vilken fruktansvärt tråkig tråd det här är! d010.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 08-02-2008, 13:33) *

rotfl.gif Dagens femetta! tummenupp.gif
Betty
CITAT (Biggan_ @ 08-02-2008, 13:36) *
rotfl.gif Dagens femetta! tummenupp.gif

flirting.gif
Kathy

Kan bara hålla med.
Jag skulle aldrig ens komma på tanken att skriva i en sån här tråd. sleep.gif
Aqvakul

Blir väldigt mkt monolog och väldigt lite dialog...
Alba
CITAT (aq42 @ 08-02-2008, 12:47) *
Vilket sammanträffande, Hillary ringde just till mig... nobbade iskallt! thumbdown.gif

Men det var väl synd. Det var jag som tipsade om dig genom Bill. Vi hade ju kunnat resa tillsammans till USA.
Då åker inte jag heller.....vet aldrig vad Bill hittar på.

Det får väl bli skidor med George Clooney då....han vet inte att jag kommer med eget plan....det blir en överraskning.
Cacki
Nu är det sötebrödsdagar på G!!
Det stod i tidningen idag att sjukpensionärer och arbetslösa skulle få 50 % mer i " bidrag" än alla dumskallar som går upp i ottan för att ta sej till ett arbete. Ska nog sluta jobba de där 25 %-en som jag gör....än så länge.
Aqvakul
aanderss friade till mig igår, jag tvekade lite shy.gif blush.gif dunno.gif , och sen gifte han sig tydligen med någon annan....
får det var så? -cry-.gif
Bettis
CITAT (aq42 @ 08-02-2008, 14:20) *
aanderss friade till mig igår, jag tvekade lite shy.gif blush.gif dunno.gif , och sen gifte han sig tydligen med någon annan....

nono.gif nono.gif näää stackare, typiskt aanderss rtfm.gif han lovar och han lovar devil.gif Du får stämma honom!!!!!
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 08-02-2008, 14:22) *
nono.gif nono.gif näää stackare, typiskt aanderss rtfm.gif han lovar och han lovar devil.gif Du får stämma honom!!!!!

tror du han är rik? kan kanske vara en ide... g.gif
Bettis
CITAT (aq42 @ 08-02-2008, 14:23) *
tror du han är rik? kan kanske vara en ide... g.gif

Skit i om han är rik, han får väl ta ett lån och betala till dig giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 08-02-2008, 14:25) *
Skit i om han är rik, han får väl ta ett lån och betala till dig giggle.gif

Det var rediga tag, så ska en slipsten dras... thanks.gif
niklaswik
CITAT (Bettis @ 08-02-2008, 12:25) *

Alltid! Jag skulle chocka er om jag berättade alla saker man kan ha en sån till. wink.gif

Men jag berättar det ändå!

(eftersom det här är en lögntråd så var även det sista lögn så därför tänker jag trots allt inte berätta. Eller kommer jag?)
Kathy
CITAT (aq42 @ 08-02-2008, 14:20) *
..........//......och sen gifte han sig tydligen med någon annan....

Ja, han gifte sig med mig. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Kathy @ 08-02-2008, 15:20) *
Ja, han gifte sig med mig. flirting.gif

din dj-vel!!!!! devil.gif ranting.gif
160kvm stort hus
Jag har precis löst gåtan om livet, allt och universum.... *s*

Dessutom hittat botemedel för cancer, hiv och världssvälten.

Aqvakul
CITAT (16kvm stor balkong @ 08-02-2008, 15:32) *
Jag har precis löst gåtan om livet, allt och universum.... *s*
Dessutom hittat botemedel för cancer, hiv och världssvälten.

Det var verkligen duktigt gjort av dig! tummenupp.gif

Du är nästan lika duktig som Nisse på Manpower!! tummenupp.gif tummenupp.gif
160kvm stort hus
det är jag som är nisse på manpower...

CITAT (niklaswik @ 08-02-2008, 12:17) *
I morse avvärjde jag ett bankrån genom att med stadig hand slå en biljardkö i ena ögat på varje rånare. Därefter beslutade jag mig för att själv fullfölja rånet och stack med alla pengar. Jag flydde utomlands, till Gotland. Eller om det var Småland.

Där växlade jag in alla pengar till gamla 10-öringar och byggde mig ett slott av alla dessa mynt, och där sitter jag nu med min lilla dator och njuter av livet.

Ha ha ha, roligast idag!!

utomlands Gotland eller småland? rotfl.gif
niklaswik
CITAT (16kvm stor balkong @ 08-02-2008, 15:45) *
det är jag som är nisse på manpower...

Då måste du vara min kusins låtsassyrras styvfars systers barn!
Alltså min bror. Kul att träffa dig efter alla dessa år!
160kvm stort hus
Ja jävlar, tycket väl att jag kände igen dig!

Det var länge sen...
Bettis
Nu får jag nog gå ut en sväng från mitt château, måste nog ha lite luft idag.
Cacki
Oj vad ni sitter här och ljuger. Mitt samvete skulle aldrig tillåta mej att bära mej åt så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon