Lilla Birka
w00t.gif Dr fanns MNGA orchider! Svrt att vlja, gick och gnuggade hnderna, varv p varv..... Sg den hr, men sg ocks priset! :[attachment=13025:DSCN0102.JPG] Dessutom finns knappast plats hemma fr den, men vacker var den!

Fr det pris som den vackra bl betingade fick istllet de hr tre][attachment=13026:DSCN0104.JPG]: Den i mitten hade ingen ytterkruka i priset, och skall f en annan strax. Det r frn vnster en Dendrobium compactum, en phalaenopsis hyb. yellow pr2t och en dendrobium berry oda 6t.
S konstig man blir nr man gr omkring bland s mnga vackra blommor tongue.gif , jag skulle ju bara ha en eller hgst tv och d av de sorter som de hade extrapris p t.o.m idag! Tror ngon att jag kpte dessa? Jag hade ju en enorm tur som hade en med plnbok frsedd och lskad person i flje! wub.gif
ewa zon 3
S roligt med en liten utflykt, srskilt nr man fr med sig s vackra orkider hem biggrin.gif
Den violetta, som fick stanna kvar p sby, r verkligen vacker wub.gif

/Ewa
Lilla Birka
CITAT (ewa zon 3 @ 07-02-2008, 22:02) *
S roligt med en liten utflykt, srskilt nr man fr med sig s vackra orkider hem biggrin.gif
Den violetta, som fick stanna kvar p sby, r verkligen vacker wub.gif

/Ewa

Ja den ser lite violett ut p bilden, men i verkligheten var den vackert ljusbl! Den var fiiin!
AnnammA
Var p en orkideutstllning fr ngot r sedan i Hssleholm och tog detta foto p samma orkide.
Vanda.JPG

Det r en Vanda, och detta r ett jtteex. En trst till alla med ha-begr till denna sknhet r att den sgs vara tmligen svrodlad fr amatrer -jag tror man mste odla den i vxthus...

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon