Lilla Birka
w00t.gif Där fanns MÅNGA orchidéer! Svårt att välja, gick och gnuggade händerna, varv på varv..... Såg den här, men såg också priset! :[attachment=13025:DSCN0102.JPG] Dessutom finns knappast plats hemma för den, men vacker var den!

För det pris som den vackra blå betingade fick istället de här tre][attachment=13026:DSCN0104.JPG]: Den i mitten hade ingen ytterkruka i priset, och skall få en annan strax. Det är från vänster en Dendrobium compactum, en phalaenopsis hyb. yellow pr2t och en dendrobium berry oda 6t.
Så konstig man blir när man går omkring bland så många vackra blommor tongue.gif , jag skulle ju bara ha en eller högst två och då av de sorter som de hade extrapris på t.o.m idag! Tror någon att jag köpte dessa? Jag hade ju en enorm tur som hade en med plånbok försedd och älskad person i följe! wub.gif
ewa zon 3
Så roligt med en liten utflykt, särskilt när man får med sig så vackra orkidéer hem biggrin.gif
Den violetta, som fick stanna kvar på Åsby, är verkligen vacker wub.gif

/Ewa
Lilla Birka
CITAT (ewa zon 3 @ 07-02-2008, 22:02) *
Så roligt med en liten utflykt, särskilt när man får med sig så vackra orkidéer hem biggrin.gif
Den violetta, som fick stanna kvar på Åsby, är verkligen vacker wub.gif

/Ewa

Ja den ser lite violett ut på bilden, men i verkligheten var den vackert ljusblå! Den var fiiin!
AnnammA
Var på en orkidéeutställning för något år sedan i Hässleholm och tog detta foto på samma orkidée.
Vanda.JPG

Det är en Vanda, och detta är ett jätteex. En tröst till alla med ha-begär till denna skönhet är att den sägs vara tämligen svårodlad för amatörer -jag tror man måste odla den i växthus...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon