Full version: Rosfantasteri/tokeri?
AnnammA
Alltså, alla ni som är här i rosträsket, har ni präglat andra saker också med ert rosintresse? Gardiner med rosor på(har jag),kläder med rosenmönster på(har jag)porslin(har jag)litteratur(givetvis)tavlor(finns )mm.
svennis
Visst! flirting.gif Har vi tekoppar med rosor på.
Men den jag dricker ur nu är de ett roligt bi på. wub.gif
Är ju också biodlare.
Har fått med en ung dam att bli intresserad av bi, hennes kille får kanske också hjälpa till
Tjejer tycks trivas att vara biodlare. Vi behöver fler bi. yes.gif
Mia, zon 3
Både ja och nej - är inte sådan att jag vill ha rosor på allt, och särskilt inte på kläderna.... Men jag älskar äldre botaniskt måleri, särskilt Redouté och de gamla holländarna. Och så har jag en svaghet för tekannor/koppar i allmänhet, så sådana kombinationer är svåra att stå emot....
Böcker räknas väl knappt? (De hoppar ju på en bakifrån och smyger sig in i bokhyllan utan någon som helst hjälp...) Min favorit (för ögat) är praktverket "The Roses" av Redouté. En riktigt bamsetegelsten som jag fått av min älskling i födelsedagspresent. wub.gif
mamamaggan
Jomenvisst ! I sugan har vi tapetserat vårt sovrum med rosentapeter , gardinen har rosenmönster och jag håller på att brodera tavla med rosor .
Blomstersmurfen
Absolut! Gardiner köpte jag i förra veckan... Svindyra, men de var för vackra för att låta bli. crazy.gif

Prydnadskuddar i soffan, tröjor, stövlar, träskor...

Fast jag samlar faktiskt inte på allt som har rosor på sig, bara de jag tycker är riktigt snygga. Småmönstrade saker med rosor på tycker jag bara är plottrigt. Man skall utan förstoringsglas kunna se rosens fulländade form liksom... happy.gif
Kajsa
Det är nog dåligt med annat i rosväg här än dom äkta rosorna, gillar inte kläder/träskor/stövlar med rosor på, är inte ett dugg pysslig med gardiner och annat i tygväg. Men visst om jag hittade några riktigt vackra färdigsydda rosgardiner med fint tyg/mönster, men jag vet att jag skulle tveka och köpa nya rosor istället, med riktiga rosor slösar jag gärna.
Har en vacker rosmugg, den är jag rädd att den ska gå sönder, så den bara står. Däremot köper jag många rosböcker, dom har man en massa glädje och nytta av.
noranettan
Åh, ni anar inte.....här gick det överstyr för länge sedan. Tapeter, gardiner, tvålar, ljus, mattor, sängkläder, koppar, muggar, handkräm, badsalt, you name it, I have it! whistling.gif
renate
Nej egentligen inte,gillar inte mönstriga tapeter och gardiner.Jag har en rosentekopp den älskar och använder jag dagligen.Tycker bäst om rosorna i trädgården.Har inga kläder eller stövlar med rosor på.
Anders Roslagen
Nä, rosor i trädgården räcker för mig!
Nybörjar-Linda
Jag har gummistövlar och planteringsbälte med rosor på när jag är i trädgården yes.gif och sedan letar jag ständigt efter tvålar och krämer med rosendoft....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon