|
Inga från Närke
24-11-2002, 17:44
Hej Som i gamla forumet efterlyser jag i era signaturer växtzon eller var ni bor. T.ex. som min signatur Inga från Närke kunde även vara Inga zon 3-4. Några har fortfarande detta kvar men inte alla. Jag skulle tycka det var trevligt redan i signaturen att se var ni finns i Sveriges avlånga land, då kan man jämföra bättre. Står det bara namn och så skriver ni om att ni planterat lökar nu t.ex. då undrar man ju: Jisses var bor den människan för hos mig är det minusgrader och snö. Ni kanske tycker det är onödigt men jag skulle tycka det vore kul. Kanske andra oxå vad vet jag. Hälsningar till er alla från mig Inga från Närke.
Gunvor Nilsson
24-11-2002, 18:05
Håller med Inga! Det räcker med landskapet om man nu inte vet vilken zon man tillhör. Det vore kul att veta om hela Sverige är representerat!
de e väl bara att gå in på profilen o kolla varifrån signaturen kommer  o passa på o läsa annat som kanske står där eller?????????
Helen i Skåne
24-11-2002, 20:48
Håller med! Det är trevligt att se var alla bor i vårt avlånga land så visst är det bra att det syns i signaturen.... MEN det är himla roligt att gå in och titta på vad folk har skrivit om sig själv och kanske om de har hemsidor man kan titta in på! Så, signatur är kul och läsa profiler är kul!
Helen i Skåne
nu undrar jag om ja bor i zon 2,,kan det stämma hittade en dålig zon karta o ser banne mej inte om de e så nån som vet bättre kartor,,eller som vet zontillhörighet i ösmo
CITAT (Gunvor Nilsson @ 24-11-2002, 18:05) Det vore kul att veta om hela Sverige är representerat! :P Det verkar som om de flesta kommer från Skåne! Den här sidan hänvisades till i ett annat inlägg: Zonkarta
CITAT (Berith @ 24-11-2002, 21:46) CITAT (Gunvor Nilsson @ 24-11-2002, 18:05) Det vore kul att veta om hela Sverige är representerat!  Det verkar som om de flesta kommer från Skåne! Den här sidan hänvisades till i ett annat inlägg: Zonkarta tittade på din zonkarta o då kan jag höra till 4an också ojoj svårt fall
Inga från Närke
24-11-2002, 23:38
Jag vill bara tala om att många INTE i sin profil har talat om vilken zon eller landskap de bor. Många klagar på att det är så mycket klickande hit och dit se tidigare inlägg annat index så om zon eller landskap stod i signaturen slapp man ett klickande i alla fall.
Hej! Zon 2 eller 3 i Sthlm-Syd - ja, det beror nog på andra omständigheter. Om jag bodde i Ösmo skulle jag ta det säkra före det osäkra och säga zon 3. Om du sedan har en tomt omgiven av häckar eller annat vindskydd - eller befinner dig väldigt nära havet kan det vara zon 2. Jag bor ca 1,5-2 mil norr om dig och räknar mig till zon 3 därför att min odling befinner sig på en gammal sjöbotten, skuggad av skogen flera timmar per dag och utan vindskydd. I ett närliggande koloniområde - på solsidan - börjar de vårbruket ca 3-4 veckor innan jorden hos mig är redo. Så läget är nog det avgörande!
CITAT (Inga från Närke @ 24-11-2002, 23:38) Jag vill bara tala om att många INTE i sin profil har talat om vilken zon eller landskap de bor. Många klagar på att det är så mycket klickande hit och dit se tidigare inlägg annat index så om zon eller landskap stod i signaturen slapp man ett klickande i alla fall. Zonerna - eller landskapen - kanske kan stå med i informationen under signaturbilden till höger i inläggen. Men alla kanske inte vill lämna ut var de bor...? En annan sak - jag har väldigt svårt att utläsa om ni är tjejer eller killar! Ja, inte ni som har namnet i signaturen, utan ni andra som heter det ni heter och inte heter det ni heter!  En signatur som jag trott var en man, undertecknade helt plötsligt med ett kvinnonamn! Och det är några till som jag är lite osäker på.  Ska sån info också vara med...?
Helen i Skåne
25-11-2002, 09:07
Hej alla! Tycker nog att man kan välja själv om man vill berätta VAR man bor, men i vilken del av landet är ju inte så farligt, eller... Ser nu när man kollar in de olika medlemmarna att det är många som inte berättat något ALLS om sig själva. Lite synd! Det är kul att se vad folk har för specialintressen, typ rosor eller pallkragar. Dessutom är det roligt att se om det finns hemsidor att titta på och få inspiration ifrån. Men det är jag det...
Helen i Skåne
Jag gillar idén med zonangivelse. Ska ändra i min signatur!
Cilla, zon 3
Louise i Göteborg
25-11-2002, 13:49
Var man bor har förvisso betydelse för vad man har för möjligheter att odla. Vill man använda alias tycker jag det är var och ens fulla rätt och det är ju knappast adressen man lämnar ut om man anger zon, landskap eller, som jag, stad. Men vad i ... har könet med saken att göra?? Vill nån veta min hårfärg, religon eller politiska tillhörighet ...
CITAT (Louise i Göteborg @ 25-11-2002, 13:49) Vill man använda alias tycker jag det är var och ens fulla rätt och det är ju knappast adressen man lämnar ut om man anger zon, landskap eller, som jag, stad. Men vad i ... har könet med saken att göra?? Vill nån veta min hårfärg, religon eller politiska tillhörighet ... Nej, Louise, riktigt så nyfiken är jag inte!  Jag undrade också hur långt vi ska gå i informationen om oss själva. Jag hade ju missuppfattat en för mej 'manlig signatur' som alltså visade sej vara tjej, och undrade bara om vi skulle undanröja såna missförstånd genom att skriva vad vi verkligen heter. Inget illa ment!
Ingrid på Västkusten
25-11-2002, 15:32
Upp till var och en - men trädgårdsfolk är ju så snälla så nog skriver de flesta vart de bor och vad de heter i alla fall. I värsta fall får vi ju fråga :-)) om förvirring uppstår :-) kan ju t o m bli lite spännande ;-))
Hälsar Ingrid (som faktiskt HAR blivit tillfrågad om hon inte var en tjugoårig yngling - hmmmmmm - detaljerna runt detta avslöjar jag däremot INTE!!)
Eva Swahn
25-11-2002, 17:14
CITAT: Det verkar som om de flesta kommer från Skåne! Nu talar jag i egen sak – eftersom jag själv är från Skåne – men en förklaring k a n vara att odlingssäsongen här nere är mycket längre. Jag har varit ute i trädgården och joxat både idag och igår. Man kan fortfarande vara ute utan att man fryser ihjäl ( åtta plusgrader hos mig idag ), ingen tjäle än och mycket finns kvar att göra för den som var lat tidigare i höst.
Inga från Närke
26-11-2002, 22:59
CITAT (Berith @ 25-11-2002, 06:09) Zonerna - eller landskapen - kanske kan stå med i informationen under signaturbilden till höger i inläggen. Men alla kanske inte vill lämna ut var de bor...? Jag förstår inte varför ni är rädda att lägga landskapet efter ert namn eller det ni använder som signatur för. Vad är det för "farligt" eller vad är som avslöjas eller hända ? Det avslöjar väl inte t.ex. som i min signatur är Inga från Närke. Det borde finnas många Inga i Närke jag känner i allafall 4 st. T.ex. du som heter Berith kunde skriva Berith från XX (ja vad du nu kommer ifrån) för det borde finnas fler Berith i ditt landskap eller? Sedan om vi är man eller kvinna behöver man väl inte veta. Intresset är väl trädgård annars skrev man väl inte i detta forum. Jag tvingar ingen att göra detta men jag tycker det vore kul när man vissa dagar pratar väder, vind och planteringar m.m. och se direkt. Aha den bor ungefär där. Vad kul, då förstår jag varför de kan plantera och inte jag för jag bor här och vi har snö eller vad det nu kan vara. Zoner går oxå bra men då måste man ha en zonkarta framme och kolla på den ungefär och zonerna är ju rätt stora så det säger inte så mycket .
Britt-Marie i Bohuslän
26-11-2002, 23:04
Måste skriva att jag tycker att det är kul att se var ni alla kommer ifrån, vi har ju så enormt olika betingelser. Nu bor jag i zon 2, efter 15 år i zon 7. Jag njuuuuuuuter till o med av att rensa våtarv nästan hela vintern.
CITAT (Inga från Närke @ 26-11-2002, 22:59) CITAT (Berith @ 25-11-2002, 06:09) Zonerna - eller landskapen - kanske kan stå med i informationen under signaturbilden till höger i inläggen. Men alla kanske inte <span style='color:red'>vill</span> lämna ut var de bor...? Jag förstår inte varför ni är rädda att lägga landskapet efter ert namn eller det ni använder som signatur för. Vad är det för "farligt" eller vad är som avslöjas eller hända ? Det avslöjar väl inte t.ex. som i min signatur är Inga från Närke. Det borde finnas många Inga i Närke jag känner i allafall 4 st. T.ex. du som heter Berith kunde skriva Berith från XX (ja vad du nu kommer ifrån) för det borde finnas fler Berith i ditt landskap eller? Sedan om vi är man eller kvinna behöver man väl inte veta. Intresset är väl trädgård annars skrev man väl inte i detta forum. Jag tvingar ingen att göra detta men jag tycker det vore kul när man vissa dagar pratar väder, vind och planteringar m.m. och se direkt. Aha den bor ungefär där. Vad kul, då förstår jag varför de kan plantera och inte jag för jag bor här och vi har snö eller vad det nu kan vara. Zoner går oxå bra men då måste man ha en zonkarta framme och kolla på den ungefär och zonerna är ju rätt stora så det säger inte så mycket . Först vill jag bara säga att jag vet skillnaden på höger och vänster...  Jag menade ju naturligtvis att det kunde stå under signaturinfon till <span style='color:red'> vänster!</span> Visst skulle jag kunna skriva Berith, XXX - det gjorde jag ju ett tag på gamla forumet! Och i dag har jag väl verkligen berättat vilket landskap jag tillhör...  lovar att skärpa mej i morron!
Hej ! Jag tycker också att det är roligt att se var i landet ni bor. Själv så bor jag i Västerbotten. Här har det varit snö sen den 4:e Oktober. Riktigt så tidigt brukar inte snön komma men i år gjorde den det. Jag är en av dom där tråkiga typerna som inte har skrivit nå´t i min profil(ännu). Det kanske blir en ändring på det så småningom. Nu stundar Advent med dess blosterarrangemang. Jag hoppas på att min Amaryllis från förra året ska börja visa livstecken snart. Har för säkerhets skull köpt en ny som är på gång Ha det bra Hejdå från Humlan i Västerbotten
Ska bli spännande att få veta mer om dej och alla andra som också presenterar sej i profilen! Humlan är ju en typisk sån signatur som är 'könlös' men som ändå ger intryck av att vara tjej. Eller hur?  Det var så jag menade förut, när jag nästan startade ett upplopp här, det var en 'manlig' signatur som visade sej vara en tjej. Det kan faktiskt bli missuppfattningar om vilka vi/ni är, men som inte har ett dugg med frågor och svar i forumet. Folk får naturligtvis ha vilket kön dom vill, orkar eller kan.  Det viktiga i sammanhanget är ju att vi delar samma intresse!
CITAT (Berith @ 27-11-2002, 09:55) Ska bli spännande att få veta mer om dej och alla andra som också presenterar sej i profilen! Humlan är ju en typisk sån signatur som är 'könlös' men som ändå ger intryck av att vara tjej. Eller hur?  Det var så jag menade förut, när jag nästan startade ett upplopp här, det var en 'manlig' signatur som visade sej vara en tjej. Det kan faktiskt bli missuppfattningar om vilka vi/ni är, men som inte har ett dugg med frågor och svar i forumet. Folk får naturligtvis ha vilket kön dom vill, orkar eller kan.  Det viktiga i sammanhanget är ju att vi delar samma intresse! Hej Berith Det är absolut inte min mening att vara "könlös". Jag är en kvinna som tycker att "Humlan" som "nick" passar mig bra . Jag är nämligen som en Humla själv. Hela dagarna går ut på att äta/leta mat Ha en bra dag Hejdå från Humlan i Västerbotten
Jag älskar humlor!  Klia en humla under hakan och hon sprätter lite förnöjsamt med ena benet! Sommar sommar sommar!
 här kommer en liten humla för alla humle älskare humlorna är ofta med på mina bilder när jag plåtar blommor jag tror att dom är ena riktiga linslusar visst e hon gosig den lilla humlan i min digitalis svansar hon omkring sommar o vad jag längtar
Hej ! Jag fotar åxå gärna humlor, de är så mysiga, men det är inte det lättaste att få dem att sitta still tillräckligt länge för att hinna ställa in skärpan ordentligt!  Många av mina humelbilder är mer eller mindre suddiga, tyvärr.
Helen i Skåne
28-11-2002, 16:01
Min yngste säger att duvan är fåglarnas humla, den flyger utan att veta att den inte kan... Och ibland undrar jag om han inte har rätt, de susar så nära när de flyger över altanen att luggen svajar.
Helen i Skåne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|