lyckero
08-02-2008, 17:47
Skulle vilja prova lite olika namnsorter av Saskatoon, men lyckas inte hitta någon som säljer sådana i Sverige.
Blomqvists i Finland hade slut för säsongen (redan), och har dessutom problem med att skicka till Sverige.
Tacksam för tips.
Lyckero
Gå in på önskebrunnen.nu de har både smokie o nortline
nu har jag ju inte beställt från dem men du kan ju höra dig för.
Jan Lindgren
08-02-2008, 21:24
Hej!
Det är nästan omöjligt att hitta någon plantskola i Europa som har namnsorter av sakatoon. Enda sättet att få tag i några tycks vara att beställa från Kanada. Frakten blir häftig. Det går att få tag i mikroplantor i Kanada men då måste man beställa 1000 av varje sort.
MVH
Jan Lindgren
mamamaggan
08-02-2008, 23:16
CITAT (Jan Lindgren @ 08-02-2008, 21:24)

Hej!
Det är nästan omöjligt att hitta någon plantskola i Europa som har namnsorter av sakatoon. Enda sättet att få tag i några tycks vara att beställa från Kanada. Frakten blir häftig. Det går att få tag i mikroplantor i Kanada men då måste man beställa 1000 av varje sort.
MVH
Jan Lindgren
Är det bara i Kanada ? Min ena son ska till USA i maj-juni , kan man köpa där ?
Man kanske inte får ta med sig plantor därifrån?
Jag köpte mina i Jakobstad av en vän priset är lägre
i finland 12euro i Sverige får du nog betala 200kr, ska
bli spännande nu till sommaren o se hur de tar sig, fick
ju bär de var goda, jag har northline.
Måste erkänna min totala okunskap ! VAD är det för grönsak (?) (växt )ni talar om ???
lyckero
14-02-2008, 17:31
Saskatoon heter bärhäggmispel på svenska, tror jag och blir 3-4 meter hög buske eller litet träd.
Bären ska vara både nyttiga och goda.
Kräver inte så mycket.
Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.